כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
צורך דחוף לספק סימני חיים

ארגון הבריאות העולמי קורא לשחרור מיידי של בני הערובה

ארגון הבריאות העולמי פרסם כי הם מודאגים "מהמצב ההומניטרי והבריאותי העומד בפני כ-200 בני אדם, כולל עובדי בריאות וכ-30 ילדים", שנחטפו מישראל על ידי חמאס וארגונים חמושים אחרים. ארגון הבריאות העולמי חזר אתמול על קריאתו לשחרור מיידי של כל בני הערובה

ארגון הבריאות העולמי קורא לשחרור מיידי של בני הערובה
כיכר החטופים והשבויים צילום: באדיבות המצלם

מטה משפחות החטופים והנעדרים מברך על ההצהרה החריגה של ארגון הבריאות העולמי הקוראת לשחרור מיידי, והבטחת מענה רפואי לכל החטופים, ישראלים ולא ישראלים, המוחזקים על ידי חמאס.

במסגרת פגישה מרחוק שהתקיימה הערב בין נציגי מטה המשפחות לבין ראשי ארגון הבריאות העולמי, אמר מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס: "קיים צורך דחוף לספק סימני חיים, הוכחות למתן שירותי טיפול רפואי ושחרור מיידי של כל החטופים".

ד"ר טדרוס אמר: "נפגשנו היום עם משפחות של אנשים שנחטפו מדרום ישראל ב-7 באוקטובר ושמענו ממקור ראשון על הטרגדיה, הטראומה והסבל שהם מתמודדים איתם. קיים צורך דחוף של שובי החטופים לספק סימני חיים, הוכחות למתן שירותי בריאות ושחרור מיידי, על רקע הומניטרי ובריאותי, של כל החטופים".

ד"ר טדרוס אמר כי יש להעניק לוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) גישה מיידית לבני הערובה כדי להבין את מצבם הבריאותי. ארגון הבריאות העולמי פרסם כי הם מודאגים "מהמצב ההומניטרי והבריאותי העומד בפני כ-200 בני אדם, כולל עובדי בריאות וכ-30 ילדים", שנחטפו מישראל על ידי חמאס וארגונים חמושים אחרים. ארגון הבריאות העולמי חזר אתמול על קריאתו לשחרור מיידי של כל בני הערובה.

"אני מודה למשפחות על שיתוף הסיפורים קורעי הלב שלהן. התחייבתי, בשם ארגון הבריאות העולמי, לעשות כל שביכולתנו כדי לתמוך בצרכים הבריאותיים וההומניטריים של המוחזקים בשבי. יש להגן על כל האזרחים שסובלים בסכסוך הזה".

במסגרת הפגישה של נציגי מטה המשפחות עם ראשי ארגון הבריאות העולמי, פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה והחוסן של המטה, הציג את הדוחות המדעיים של מערך הרפואה הממחישים את הצורך הקריטי של החטופים בחידוש הקשר עם המשפחות, בטיפול רפואי הולם ובשיבה הביתה. החטופים כולל תינוקות, ילדים, נשים וקשישים, חולים במחלות קשות ופצועים.

בנוסף, המשפחות שיתפו את ראשי ארגון הבריאות העולמי בסיפורם הטראגי - אזרחים חפים מפשע שנחטפו מביתם ושחבריהם ומשפחתם נטבחו. הודגם הצורך בטיפול רפואי הולם לחולים ופצועים. שני נציגים מקיבוץ בארי תיארו כיצד הקיבוץ עבר למעשה שואה ורצח עם כאשר המחבלים עברו מבית לבית.
כמו כן, צוות המטה עדכן את נשיא ארגון הבריאות העולמי כי ישנם אנשי רפואה מבין חטופים והנרצחים.

פרופ׳ חגי לוין, ראש מערך רפואה במטה המשפחות: "לארגון הבריאות העולמי ולכל אנשי הרפואה בעולם חובה לטפל בכל פצוע וחולה. הפגישה שיזמנו אפשרה לדר טדרוס, מזכ"ל הארגון אפשרות להתרשם באופן ישיר מהטרגדיה של החטופים ושל קהילות שלמות שעברו ממש רצח עם. לא נוכל להחזיר החיים שאבדו אבל ניתן להציל את כל החטופים אם נפעל עכשיו בדחיפות. כל רגע קריטי! הדוחות הרפואיים שלנו חושפים כי החטופים נמצאים בסכנת חיים מיידית אם יימנע מהם טיפול הולם. זהו עינוי. קיבלנו חיזוק מההתחייבות של דר' טדרוס וארגון הבריאות העולמי למשפחות לפעול בכל האמצעים לשמירה על בריאות החטופים ולהשיבם".

 

חטופים ארגון הבריאות העולמי חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד