י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אירועי שבת: שטפונות בעין גדי; דאעש הפילו מסוק

הקונגרס האמריקני העביר את תקציב הביטחון, והקצה 64 מיליארד דולר ללחימה מחוץ לגבולות ארה"ב

שטפונות. צילום ארכיון: צלמון דורלכר
שטפונות. צילום ארכיון: צלמון דורלכר

חדשות חוץ:
שלושה תלמידים נורו מחוץ לתיכון בפורטלנד, במדינת אורגון שבארצות הברית. המשטרה מחפשת אחר חשודים שנמלטו מבית הספר, שבו לומדים כ-190 בני נוער בסיכון. שני נערים ונערה שנפגעו, פונו בהכרה לביה"ח. הרקע ככל הנראה סכסוך כנופיות.

מרצה אמריקנית בכירה, מישל דאן, סורבה להכנס שדה התעופה הבינלאומי בקהיר שבמצרים, כך דיווחו גורמים שבשדה"ת. דאן מתחה בעבודתה המחקרית ביקורת באופן תדיר על הממשל במצרים.

איראן הסכימה לבקשת אפגניסטן להאריך באופן זמני את אשרות השהייה של כ-450 אלף פליטי המדינה, שנמלטו מארצם מחשש לחייהם. בכך הסירה טהרן את האיום לגרש את הפליטים, שעלולים להיות בסכנה אם ישובו למולדתם שסועת המלחמות.

משטרת הונג-קונג הודיעה על פינוי מתוכנן של מחנה מפגינים, השלישי והאחרון, שהוקם בגל המחאה הפרו-דמוקרטית באי. בשבוע האחרון פינתה המשטרה את מוקד ההתאספות המרכזי, ועצרה 249 בני אדם שסירבו לעזוב את המקום.

הקונגרס האמריקני העביר תקציב ביטחון שנתי שבין היתר מאשר אימון כוחות בסוריה ובעיראק במסגרת המאבק בארגון "המדינה האיסלאמית". מתוך התקציב, שגובהו 577 מיליארד דולר, 64 מיליארד דולר יוקצו ללחימה מחוץ לגבולות ארצות הברית.

גורמים בעיראק טוענים כי לוחמי דאעש הפילו מסוק צבאי עיראקי צפונית לבגדאד. על פי הדיווח בסקיי ניוז, שני הטייסים במסוק נהרגו.

חיל הים של ניקרגואה הודיע כי חולצו שמונה דייגים נוספים שהיו על סירה שטבעה ביום רביעי בסמוך לחוף הקאריבי במדינה. הם מצטרפים ל-24 נוסעים נוספים שחולצו בשלום לאחר האירוע. החיפושים אחר 18 דייגים נוספים נמשכים.

שלושה בני אדם נהרגו ו-107 הוכרזו כנעדרים לאחר שמפולות בוץ הכו באי המרכזי ג'אווה שבאינדונזיה וקברו מתחתיהן 105 בתים. הרשויות במדינה מסרו כי הגשמים העזים שפקדו את האזור אחראים לאסון. 38 בני אדם נפצעו בעקבות מפולות הבוץ, מהם ארבעה במצב אנוש.

נציב זכויות האדם של האו"ם, הנסיך הירדני זייד אל-חוסיין, אמר כי ישראל חייבת לחקור ולרסן את כמות הפציעות ומקרי המוות של פלסטינים במהלך הפגנות.

סיכום אירועי השבת בשיתוף אתר 'בחדרי חרדים', מוקד זק"א ו'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
אינדונזיה הפגנות מחאה קטטה שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד