ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עקרו מזוזה

אלמונים דפקו בדלתות יהודיות, והשמיעו דברי שנאה

משטרת טורונטו חוקרת מספר אירועי שנאה, לרבות אלמונים שדפקו בדלתות של בתים יהודים והשמיעו דברי שנאה. המשטרה לא מסרה היכן התרחשו האירועים ולא מסרה פרטים נוספים על האירוע

אלמונים דפקו בדלתות יהודיות, והשמיעו דברי שנאה
דופק על דלת - אילוסטרציה צילום: Pexels

אלמונים דפקו בדלתות של משפחות יהודיות, והשמיעו דברי שנאה, כך דיווחה משטרת טורונטו. המשטרה לא מסרה היכן התרחשו האירועים, ולא מסרה פרטים נוספים על האירוע. המשטרה גם חוקרת גניבת מזוזה, אך המשטרה לא חשפה היכן אירע האירוע.

המרכז לענייני ישראל ויהדות (CJIA) מסר כי כתובות נאצה אנטישמיות נמצאו מרוססות על קירות, מוסכים ופחי אשפה במספר מקומות בטורונטו. גרפיטי אחד היה מגן דוד מרוח בצבע אדום עם המילים "שחררו את פלסטין" מעליו.

כשנשאלה על התמונות, המשטרה אמרה שקיבלה דיווחים על גרפיטי והיא חוקרת. ג'יימי קירזנר-רוברטס, ממנהיגי הקהילה היהודית, אמרה שהקהילה מוטרדת מאוד מהתקריות הללו.

"זה מגעיל לחלוטין מה שמתרחש", אמרה. "אף קהילה בעיר לא צריכה להתמודד עם סוג של שנאה, סוג של הטרדה וסוג של הפחדה נגד הקהילה היהודית במהלך השבועות האחרונים".

קירזנר-רוברטס הוסיפה כי אנשים זכאים להביע את דעותיהם על הסכסוך בין ישראל לחמאס, אך לאף אחד אסור לכפות דעה, זה צריך להיפסק" אמרה.

בשבוע שעבר אמר מפקד משטרת טורונטו, מיירון דמקיוב, כי פשעי השנאה עלו מאז המלחמה בין ישראל לחמאס. התקרית גרמה לפוליטיקאים, כולל ראש עיריית טורונטו אוליביה צ'או, לגנות את מה שקרה.

"אנשים בטורונטו צריכים להיות מסוגלים לנהל את העסקים שלהם, ליהנות ממה שיש לעיר שלנו להציע ללא חשש או דאגה, רק השבוע לבדו, מספר תקריות השנאה שדווחו גדל ביותר מ-1000%".

אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד