ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מי שמדבר

פוטין על המלחמה בישראל: "השלכות חמורות, מסוכנות והרסניות"

האיש שמזה כשנתיים טובח בעם האוקראיני, אזרחים תמימים, מטיף לישראל על מלחמתה בנאצים בני ימינו - חמאס ומטיף: "המאבק בטרור לא יכול להתנהל על פי עיקרון של אחריות קולקטיבית כשזקנים, נשים, ילדים, משפחות שלמות ומאות אלפים נותרים ללא מחסה, מזון, מים, חשמל וטיפול רפואי"

פוטין על המלחמה בישראל: "השלכות חמורות, מסוכנות והרסניות"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס למלחמה בין ישראל לחמאס במהלך פגישה עם מנהיגי דת בארמון הקרמלין, והזהיר כי היא עלולה להתפשט לאזורים אחרים בעולם. הרודן שטבח וממשיך לטבוח ברבבות אזרחים אוקראיניים ללא אבחנה מטיף לישראל על מעשיה בעזה.

פוטין אמר באותה פגישה בארמונו: "המשימה העיקרית שלנו היא לעצור את שפיכות הדמים והאלימות, כי הסלמה נוספת של המשבר טומנת בחובה השלכות חמורות, מסוכנות והרסניות, ולא רק למזרח התיכון - אלא הרבה מעבר לגבולותיו".

לדבריו, "כוחות מסוימים מנסים למשוך כמה שיותר מדינות ועמים לתוך הסכסוך במטרה ליצור גל של כאוס ושנאה הדדית. המאבק בטרור לא יכול להתנהל על פי עיקרון של אחריות קולקטיבית כשזקנים, נשים, ילדים, משפחות שלמות ומאות אלפים נותרים ללא מחסה, מזון, מים, חשמל וטיפול רפואי".

צילום: דוברות הקרמלין.

גם משרד החוץ של קובה פרסם הלילה הצהרה חריפה, בה האשים את ישראל במתקפת החמאס וטען שהיא תוצאה של 75 שנות הפרת זכויות פלסטינים והשתלטות על שטחיהם, מעין דבריו הנלוזים של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ביום שלישי.

בהודעת משרד החוץ הקובני נאמר: "קובה דורשת פתרון רחב, צודק ומתמשך לסכסוך הישראלי-פלסטיני. מועצת הביטחון של האו"ם חייבת למלא את המנדט שלה ולשים קץ לפטור מעונשה של ישראל, המעצמה הכובשת, שארה"ב הייתה שותפה לה באופן היסטורי, ופוגעת שוב ושוב בשלום, בביטחון וביציבות במזרח התיכון".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד