כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"הנרטיב הזה הולך ותופס"

"החלטנו לרדוף אותם" | חיים אתגר מספר על העימות לאור יום

המלחמה על הנרטיב של איש אחד. העיתונאי חיים אתגר יצא להתעמת עם צוות אלג'זירה וניסה לגרש אותם ללא הצלחה | בראיון הוא מספר: "החלטנו לרדוף אותם אחרי שציפינו וחיכינו שהרשויות יטפלו במפגע ההסברתי החמור הזה"

"החלטנו לרדוף אותם" | חיים אתגר מספר על העימות לאור יום
חיים אתגר מתעמת עם כתב אלג'זירה צילום: צילום מסך

לאחר שהתעמת עם כתב אל ג'זירה, העיתונאי והתחקירן חיים אתגר ותיעד את כל הדו שיח עם הצוות, הוא מספר בראיון לרדיו 'גלי ישראל' על היוזמה המקורית והמטרה שאותה שם לנגד עיניו.

"החלטנו לרדוף אותם אחרי שציפינו וחיכינו שהרשויות יטפלו במפגע ההסברתי החמור הזה. בכל פעם שמדברים אצלם על הטבח הם מיד אומרים 'זה פייק ניוז' והנרטיב הזה הולך ותופס בכל העולם. בכל העולם יש יותר ויותר אנשים שחושבים שבכלל לא היה טבח, שזה שקר, וזה קורה לא מעט בגלל אל ג'זירה", טוען אתגר.

לדבריו, "תהיתי האם האנשים האלה ממשיכים לשדר אחרי שקראתי כותרות כאלה ואחרות שזה מטופל ולכן רציתי להציף את זה שזה לא מטופל. רציתי גם לקבל תשובות מאדם שיודע את האמת מדוע הם משדרים תכנים כאלה. הייתי שמח אם הייתה מתפתחת שיחה".

חיים אתגר מתעמת עם צוות אלג\
מתוך חשבון ה-X של העיתונאי רן בוקר.

המגיש יותם זמרי שאל: "למה צריך בכלל לתת לנאצים האלה להסביר את עצמם?".

אתגר הסביר: "כי אנחנו גם בקרב התודעתי. אם תצליח להזיז אדם כזה שמדווח למיליונים את הנרטיב במילימטר לכיוונינו, אנחנו מקבלים אולי מעט יותר מרווח נשימה בעולם".

המגיש נועם פתחי הוסיף וציין: "שלא נדבר על כך שהם גם חושפים מיקומים", כשהוא מתכוון לכך שכתבי אלג'זירה חושפים מיקומים של נפילות וכן מיקומים של חיילים בכדי לסייע לאויב.

רדיו גלי ישראל אל ג'זירה מלחמת חרבות ברזל עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד