כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"נותן לאמריקנים לנהל את המלחמה"

מקורב לנתניהו מגלה מדוע הכניסה הקרקעית מתעכבת

"נתניהו משוכנע שיש להמשיך ב'כתישת' עזה מהאוויר". כך לדברי גורם בסביבת ראש הממשלה. לדבריו, היועצים האמריקנים שכנעו אותו להשהות את הכניסה הקרקעית לרצועה | שרים בקבינט מלינים: "ראש הממשלה נותן לארה"ב לנהל את המלחמה"

ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהו צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אמש הצהרה מיוחדת שבה אמר: "אנו ממטירים על חמאס אש תופת. כבר חיסלנו אלפי מחבלים", המשיך נתניהו. אנחנו נערכים לכניסה קרקעית. אני לא אפרט מתי, איך וכמה, וגם לא את מכלול השיקולים שאנחנו לוקחים בחשבון, שרובם הגדול כלל לא ידוע לציבור - וכך צריך להיות. טוב שכך, כדי לשמור על חיי חיילנו".

"העיתוי של פעולת צה"ל נקבע פה אחד על ידי קבינט ניהול המלחמה, יחד עם הרמטכ"ל, ויחד עם הקבינט אנחנו פועלים כדי להבטיח את התנאים המיטביים ללוחמינו לפעולות הבאות. כשניכנס לעזה, בהמשך הלחימה, נגבה את מלוא המחיר מהמרצחים - מבצעי הזוועות המחרידות של חמאס-דאע"ש".

גורם המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר את השהיית הכניסה הקרקעית ברצועת עזה ואמר ל'כאן חדשות' כי "נתניהו משוכנע שבשלב הזה צריך להמשיך 'לכתוש' את עזה מהאוויר, בנוסף למצור" עוד אמר נתניהו, לפי אותו גורם, כי היועצים האמריקנים שכנעו אותו שכך יש לנהוג. בתוך כך, ביקורת נמתחת על נתניהו מצד שרים החברים בקבינט המדיני-ביטחוני שלפיה "הוא נותן לאמריקנים לנהל את המלחמה".

דבריו של הגורם תואמים לדיווח בעיתון 'הוול סטריט ג'ורנל' כי ישראל הסכימה לדחות את כניסתה הקרקעית לרצועת עזה כדי שארצות הברית תוכל לפרוס את מערכות ההגנה האווירית שלה לשם הגנה על כוחותיה. על פי הדיווח, בפנטגון מתכוונים לשלוח קרוב ל-12 מערכות הגנה אווירית לאזור, עבור כוחות אמריקנים המוצבים בעיראק, סוריה, כווית, ירדן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות.

 

בנימין נתניהו כניסה קרקעית תקיפות בעזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד