ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הטיח את האמת

ארדן תקף את רוסיה וסין, "כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים"

במהלך דיון שנערך במוצעת הביטחון של האו"ם הטילו רוסיה וסין וטו על הצעתה של ארצות הברית לגינוי חמאס ותמיכה בישראל על זכותה להגן על עצמה. לאחר הצעה זו העלו הרוסים הצעת הפסקת אש הומניטרית בין ישראל לחמאס, ההצעה נדחתה  

 ארדן תקף את רוסיה וסין, "כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים"
קיבוץ בארי לאחר הטבח צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך דיון הלילה שנערך במוצעת הביטחון של האו"ם הטילו רוסיה וסין וטו על הצעתה של ארצות הברית לגינוי חמאס על הטבח שביצע בישראל ותמיכה בישראל על זכותה להגן על עצמה. לאחר הצעה זו העלו הרוסים הצעת הפסקת אש הומניטרית בין ישראל לחמאס, ההצעה נדחתה

‏שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן במועצת הביטחון: "איך מוסקבה היתה מגיבה אם חוליות טרור היו מוחקות שכונות שלמות במוסקבה? איך בבייג'ינג היו מגיבים אם טרוריסטים היו כורתים את הראשים של התינוקות שלכם? כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים".

‏שגריר רוסיה באו"ם השיב לארדן: "הנציג הישראלי שאל מה רוסיה היתה עושה אם טרוריסטים היו תוקפים את מוסקבה. התשובה היא שכשהיינו נתונים להתקפות טרור מצ'צ'ניה אמרו לנו בעולם שזה לא טרור אלא תנועת שחרור לאומית. אמרו לנו לדבר עם הצ'צ'נים. אבל לא דיברנו איתם, השמדנו אותם"

אך ‏השגריר הרוסי הסתייג: "בהצעת ההחלטה שלנו יש גינוי לטרור. אנחנו לא מבקשים ממכם לא להילחם בטרור – אנחנו מבקשים שתילחמו בטרוריסטים ולא באזרחים, קח את זה בחשבון כשתבחר להגיב לדברים שלנו בעתיד".

‏שגריר סין באו"ם הגיב גם הוא לארדן: "אם ישראל מתייחסת לסין כיריב כנראה שבחרתם במטרה הלא נכונה. מתחילת העימות בעזה אנחנו גינינו את כל ההתקפות נגד אזרחים ישראלים ופלסטינים".

השגריר הסיני הוסיף: אנחנו לא מזלזלים במצב בישראל אך מייחסים אותה חשיבות למצב הפלסטינים. אי אפשר להכחיש שתקופה ארוכה שאיפותיהם של הפלסטינים לא זכו למענה. בוא נהיה הגונים וניצמד לעובדות".

השגריר ארדן אמר: "בדיון היום במועצת הבטחון סיפרתי לחברות המועצה על הוריי שגרים באשקלון ורצים למקלט עשרות פעמים בכל יום. הסברתי שאני בטוח שכל מדינה אחרת שהייתה חווה טבח דומה, הייתה מפעילה כוח רב יותר מישראל ויוצאת למבצע צבאי רחב כדי להשמיד את האויב. אז מדוע כשישראל מגינה על עצמה יש מדינות צבועות שמגנות אותנו?".

חמאס עזה רוסיה סין מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד