כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"יגון קודר"

במערכת הפוליטית סופדים למרן הגרב"מ אזרחי: "גדולה האבידה"

במערכת הפוליטית סופדים את הסתלקותו של מרן הגרב"מ אזרחי. דגל התורה: "בשורה מרה. גדולה האבידה ואין לה תמורה". פרוש: "צער רב ויגון קודר בכל שדרות היהדות הנאמנה"

במערכת הפוליטית סופדים למרן הגרב"מ אזרחי: "גדולה האבידה"
ח"כ גפני עם הגרב"מ אזרחי צילום: באדיבות המצלם

במערכת הפוליטית סופדים הבוקר (חמישי) את הסתלקותו של מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל ראש ישיבת 'עטרת ישראל', זקן ראשי הישיבות וזקן חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'.

ממפלגת דגל התורה נמסר: "אבלים ודואבים בהיוודע הבשורה המרה על פטירתו של מרן ראש ישיבת עטרת ישראל הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל, חבר מועצת גדולי התורה. אשר העמיד במשך עשרות שנים אלפי תלמידים בתורה ויראת שמיים עם מורי דרכינו, ונשא על כפיו את עול עם ישראל ושל תנועתנו הקדושה. גדולה האבידה ואין לה תמורה".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס בפתח ישיבת הוועדה לפטירתו של מרן הגרב"מ אזרחי ואמר: "בדרך לירושלים קיבלתי את הבשורה המרה, והאמת היא שחשבתי לבטל את הישיבה משום כבודו, שאלתי חבר מועצת גדולי התורה אצלינו והוא אמר שמכיוון שזה שעת חירום לעם ישראל ומדובר בדיונים דחופים, וגם ההלוויה היא לא בשעות הללו אז לקיים את הישיבה".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה ספד: "יחד עם כל בית ישראל קבלתי בתדהמה את הבשורה המרה על הסתלקותו לגנזי מרומים של ראש ישיבת 'עטרת ישראל' מרן הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל בעל ה'ברכת מרדכי', מגדולי מעתיקי השמועה בדור האחרון, שכל חייו היו מוקדשים לתורה, עבודת ה', ואהבת ישראל לכל יהודי באשר הוא. העמיד דורות רבים של תלמידים בישיבה הקדושה 'עטרת ישראל', זכה להרבות חיילים רבים לתורה, עמד בעוז ובגבורה כנגד המבקשים לחבל בכרם ישראל ובחומות השבת. אני שולח את תנחומיי לבני משפחתו ולתלמידיו הרבים שהלכו לאורו. "תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי-שָׂק, וְהִתְפַּלְּשִׁי בַּעֲפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ, מִסְפַּד תַּמְרוּרִים"

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש ספד: "ברוך דיין האמת. צער רב ויגון קודר בכל שדרות היהדות הנאמנה על הסתלקותו לשמי מעלה של מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוקללה"ה, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת עטרת ישראל. מרן זצוק"ל הנהיג בגאון ובתפארת את ישיבת עטרת ישראל והיה מורה דרך לרבבות תלמידיו ושומעי לקחו. זכתה ירושלים שהיה ממנהיגה הרוחניים במשך שנות דור והשפיע עלינו מתורתו וקדושתו. יְרוּשָׁלַיִם שֶׁל מַעְלָה אָבְדָה כְּלִי חֶמְדָּתָהּ".

שר הרווחה יעקב מרגי ספד: "נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים וְנִשְׁבָּה אֲרוֹן הַקֹּדֶשׁ. יחד עם כל בית ישראל אני כואב ודואב על הסתלקותו לגנזי מרומים של מרן ראש הישיבה, הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל, זקן מועצת גדולי התורה וראש ישיבת עטרת ישראל. במשך עשרות בשנים הרביץ תורה לרבים והעמיד דורות של אלפי תלמידים".

השר יואב בן צור כתב בטוויטר: "אָבִי אָבִי רֶכֶב יִשְׂרָאֵל וּפָרָשָׁיו. אוי לנו כי הושברנו, נפלה עטרת ראשנו, זקן חברי מועצת גדולי התורה, שריד לדור דעה, מרן ראש הישיבה הרב ברוך מרדכי אזרחי זצוק״ל. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם".

שר הבריאות אוריאל בוסו ספד: "מתעטפים ביגון ובאבל ‏על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול ר' ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל. מצפן דרכו היה השליחות לטובת כלל ישראל. מנהיג שהיה גאון בלימוד ובמוסר והעמיד דורות של אלפי תלמידים. ‏הקב"ה יאמר לצרותינו די".

ח"כ ארז מלול בוגר ישיבת 'עטרת ישראל' מסר: "יום עצוב מאוד. עם ישראל איבד היום את ענק מגדולי הענקים. שריד לדור דעה. הראש ישיבה שלי שזכיתי שנים לשמוע ממנו שיעורי תורה. אבידה שאין לתאר".

ראש העיר ירושלים משה ליאון ספד: "יחד עם כל בית ישראל אני כואב את הסתלקותו של זקן מועצת גדולי התורה מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל. זכה להיוולד בירושלים וגר בה כל חייו. הקדיש את כל כוחו להעמדת עולם הישיבות והעמיד רבבות תלמידים.  דמותו הכריזמטית ויכולתו להנחיל את ערכי התורה לבני הדור הצעיר הציבו אותו כגדול המחנכים והמנהיגים בדורינו. זכיתי לברכותיו ועצותיו במשך שנים ארוכות, ובחג הסוכות האחרון עליתי לבקרו בביה״ח. אני בטוח שהרב ימשיך להיות מליץ יושר על כולנו - בפרט בתקופה מורכבת זו. ירושלים תנציח את דמותו ואת מורשתו. יהי זכרו ברוך".

דגל התורה הרב ברוך מרדכי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד