כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
588 אירועים אנטישמיים בצרפת

מפתיחת המלחמה: קרוב ל-400% עלייה בתקריות האנטישמיות

המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה מציג: קרוב ל-400% עלייה בתקריות האנטישמיות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הליגה נגד השמצה תיעדה סך כולל של 312 תקריות אנטישמיות בין ה-7 באוקטובר ל-23 באוקטובר, 2023. 190 מהן היו קשורות בקשר ישיר למלחמה המתחוללת בישראל

מפתיחת המלחמה: קרוב ל-400% עלייה בתקריות האנטישמיות
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה דיווח כי קרוב ל-400% עליה בתקריות האנטישמיות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מאז החמאס טבח באזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר, הליגה נגד השמצה תיעדה עלייה בכלל בתקריות האנטישמיות ברחבי ארה"ב. נתונים ראשוניים מהמרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה מצביעים כי התקריות הדיווחים על הטרדות, וונדליזם ותקיפות עלו ב-388% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד .

הליגה נגד השמצה תיעדה סך כולל של 312 תקריות אנטישמיות בין ה-7 באוקטובר ל-23 באוקטובר, 2023. 190 מהן היו קשורות בקשר ישיר למלחמה חוללת בישראל.

הליגה קיבלה 64 דיווחים על תקריות אנטישמיות, כולל 4 שהיו קשורות לישראל. מפה אינטראקטיבית המצביעה על מיקום התקריות ברחבי ארה"ב אפשר למצוא כאן .

הליגה נגד השמצה גם עקבה אחר הפגנות אנטי-ישראליות מאז 7 באוקטובר. בלפחות 109 מהן נמצאה תמיכה מפורשת או מרומזת בחמאס ו/או בכוח נגד יהודים בישראל. 109 תקריות אלו נכללות במכלול התקריות האנטישמיות של הליגה נגד השמצה.

"כאשר ישנו סכסוך בישראל, תקריות אנטישמיות ממהרות להתרחש בארה"ב וברחבי בעולם", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "מתומכי עליונות הגזע הלבן בקליפורניה, המציגים כרזות אנטישמיות בגשרים מעל כבישים מהירים ועד אנטי-ציונים רדיקליים שמתנכלים ליהודים בגלל תמיכתם - האמיתית או נתפסת ככזו, במדינה היהודית, אנו עדים לעל מטרידה בפעילות האנטישמית בארה"ב בזמן שהמלחמה משתוללת מעבר לים".

"חובה על כל המנהיגים, ממנהיגים פוליטיים דרך מנכ"לים ועד נשיאי אוניברסיטאות, לגנות בתוקף ובאופן חד משמעי את האנטישמיות והטרור", אמר גרינבלט. "זה לא קשה. מילים חשובות, ובעוד המלחמה בעזה מסלימה, אנו מעודדים את כל בעלי עמדות הכוח להשתמש בכוחם על מנת לגנות שנאה וטרור, בכל מקום בו הם מתרחשים".

להלן דגימה של תקריות שדווחו ברחבי ארה"ב:

ב-8 באוקטובר בקליפטון, ניו ג'רזי: נראה כי מכונית עם אנשים אוחזים בדגלי פלסטין סטתה בכוונה מהנתיב שלה, וכמעט פגעה במשפחה יהודית בעליל.

ב-9 באוקטובר בדטרויט, MI: סטודנט יהודי הוטרד, נדחף וכונה "ציוני חלאה" בזמן שצייר אבן חופש דיבור עם דגל ישראל בקמפוס של אוניברסיטת וויין סטייט.

ב-10 באוקטובר בלוס אנג'לס, קליפורניה: אדם צעק "אני חמאס" ואיים על אנשים יהודים שעמדו ליד מסעדה כשרה.

ב-12 באוקטובר באינדיאנפוליס, אינדיאנים: אדם נושא דגל ישראל הותקף על ידי מפגין פרו-פלסטיני.

ב-15 באוקטובר בניו יורק, ניו יורק: אדם היכה על פי החשד אישה יהודייה באגרופים בפניה בטרמינל גרנד סנטרל. כששאלה מדוע, השיב: "אתה יהודי".

ב-15 באוקטובר קבוצת עליונות לבנה בקליפורניה, ערכה עצרת על גשר כביש מהיר והציגה שלטים שבהם נכתב: "הצילו את עזה", "No More Wars for I$rael" ו-"Watch Europe". "הקרב האחרון".

ב-18 באוקטובר בניו יורק, ניו יורק: קבוצה של אנשים ישראלים הוטרדה ולפחות אחד הותקף על ידי מפגין פרו-פלסטיני בטיימס סקוור.

ארגון ADL גם רשם עלייה של כמעט 1,000 אחוזים בממוצע היומי של הודעות אלימות המזכירות יהודים וישראל בערוצים בעליון וימין קיצוני בפלטפורמת ההודעות טלגרם בימים שלאחר הטבח בישראל.

העלייה בתקריות אנטישמיות לא הוגבלה לארה"ב. בצרפת, שר הפנים הודיע כי 588 אירועים אנטישמיים דווחו למשטרה, והביאו ל-336 מעצרים.

בבריטניה, משטרת לונדון מסרה כי היו 218 פשעי שנאה אנטישמיים שדווחו בין ה-1 ל-18 באוקטובר, פי 13 יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.

בגרמניה, ארגון ניטור האנטישמיות RIAS דיווח על עלייה של 240 אחוזים תקריות אנטישמיות מאז 7 באוקטובר, בהשוואה לתקופת הזמן המקבילה אשתקד. היו גם תקריות אנטישמיות במדינות אחרות באירופה, כמו גם באמריקה הלטינית, בצפון אפריקה, באוסטרליה ובמקומות אחרים.

אנטישמיות אנטישמיות ארצות הברית תקיפת יהודי תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד