כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מנכ"ל בית חם בוועדת הבריאות בכנסת: "חייבים להקצות עתה משאבים לנושא בריאות הנפש כתוצאה מהמלחמה"

הרב אריה מונק סקר בפני חברי הוועדה את פעילות העמותה לצד האתגרים מולם צפויים להתמודד בישראל בתקופה הקרובה בעקבות המלחמה • "כאיש מקצוע אני מספר לכם, שהפוסט טראומתיים יתגלו בעוד תקופה, כשהמדינה תהיה באתגרים אחרים, ולכן הכספים צריכים להיות מוקצים עכשיו"

מנכ"ל בית חם בוועדת הבריאות בכנסת: "חייבים להקצות עתה משאבים לנושא בריאות הנפש כתוצאה מהמלחמה"
מנכ"ל בית חם בועדת חירום בכנסת צילום: בית חם

דיון מיוחד קיימה ועדת הבריאות של הכנסת בשילוב הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכל הנוגע להיערכות למתן מענים בבריאות הנפש לנפגעי המלחמה.

מי שבלטו בהשתתפותם בדיון היו נציגי עמותת 'בית חם' בראשות המנכ"ל הרב אריה מונק שסקרו בפני חברי הוועדה את פעילות העמותה לצד האתגרים מולם צפויים להתמודד בישראל בתקופה הקרובה בעקבות המלחמה.

מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק גילה בפני הוועדה כי כיום מלווה העמותה מידי יום כ-1400 נפגעי נפש אשר מקבלים ברמה יום יומית שיחה טלפונית תוך מתן מענה לשאר צרכיהם כמו מזון ותרופות.

לבית חם יש 400 עובדים מתוכם 170 הם עו"ס, פסיכיאטרים ופסיכולוגים שנרתמו במסגרת בית חם בהתנדבות למשימות הלאומיות.

מוקד היעוץ הטלפוני של בית חם שעובד בכל ימות השנה, מתוגבר בשעת חירום. המוקד, *9518 - נותן מענה במגוון שירותים, החל מייעוץ מיידי ע"י אנשי מקצוע, עובר דרך ארגון מעגלי שיח, מענה לנפגעי טראומה הזקוקים לטיפול, טיפול בצוותי הוראה ועוד. 

דבר נוסף אותו עשו בעמותה היה להקים קרן טיפולים שהולכת לטפל ב-1,000 ילדים. ממוצע טיפולים בין 12 ל-24 טיפולים, כולל את מה שההורים יצטרכו. "הקמנו קרן בבית חם, אנחנו מגייסים כסף בשביל טיפול בילדים מהעוטף. הטיפול יכולה כבר עכשיו להתחיל לעבוד. אנשי טיפול מומחי טראומה יש לנו, מאוד חשוב לדעת שעו"ס ופסיכולוגים שכל השנה עובדים הם לא מומחים לטראומה, אנחנו עכשיו עושים הכשרות לכל אותם מטפלים כי יצטרכו המון מטפלים מומחי טראומה. בעזרת הקרן נוכל להתחיל לטפל בילדים מיד ולא להמתין לוויכוח של המדינה עד שתחליט האם זה קשור למשרד הבריאות או למשרד הרווחה או בכלל לביטוח לאומי" הסביר מונק.

כמו כן התברר כי מתחילת המלחמה ניכרת עליה חדה בפניות למוקד הייעוץ הטלפוני אשר בו מתקבלים אלפי שיחות מידי יום. "אחד הדברים שאני ממש מוטרד מהם הוא מה שיהיה ביום שאחרי. למרות שאנחנו עדיין לא רואים אותו, אבל אנחנו מתכננים אותו, ואנו צופים המון פוסט טראומתיים. כאיש מקצוע אני מספר לכם, שהפוסט טראומתיים יתגלו בעוד תקופה, כשהמדינה תהיה באתגרים אחרים, ולכן הכספים צריכים להיות מוקצים עכשיו.

"עכשיו כשיש מלחמה עוד יש איזשהם פתרונות שנותן משרד הבריאות יחד עם הביטוח הלאומי, קופות החולים ומרכזי החוסן, אבל אין מישהו שייתן טיפול ארוך טווח".

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד