כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הבן ששהה במקסיקו והוראת המשטרה

מאחורי הקלעים: הלווית מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל בשעה 9:00 בבוקר

הלוויתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל בעל ה'ברכת מרדכי' תצא מביתו ברחוב קאסוטו 22 בשכונת בית וגן בירושלים להר הזיתים. 'בחדרי חרדים' על הדרמה בדחיית מסע הלוויה עקב שהות הבן היחיד במקסיקו. וגם: הוראת המשטרה לגבי הקבורה בהר הזיתים

מאחורי הקלעים: הלווית מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל בשעה 9:00 בבוקר
הגרב"מ אזרחי זצ"ל עם הספרים והמיטה צילום: שוקי לרר

הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל זקן ראשי הישיבות וחברי מועצת גדולי התורה בדורנו שמצבו הידרדר הבוקר ונפטר לאחר החייאה, תפסה את בנו יחידו הגאון רבי בן ציון אזרחי רו"מ ישיבת 'עטרת ישראל' בעת שהותו במקסיקו לטובת הישיבה בשליחות אביו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות כך הוחלט להמתין לבנו רבי בן ציון שישוב לארץ, עקב היותו בן יחיד שאומר את הקדיש. על פי התוכנית הבן ישוב לארץ בשעה 7:00 ביום שישי בבוקר ערב שבת קודש, פרשת לך לך, ומסע הלוויה ייצא בשעה 9:00 מבית הגרב"מ ז"ל ברחוב קאסוטו 22 בבית וגן שם התגורר במשך למעלה מיובל שנים. 

המיטה בביתו ברחוב קאסוטו בבית וגן. צילום: חיים גולדברג - פלאש 90

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בתחילה חשבו להביא את המיטה לקרית ישיבת 'עטרת ישראל' במודיעין עילית שם שוכנת הישיבה בשנים האחרונות אך לבסוף הוחלט לא להוציא את המיטה מירושלים.  

במסע הלוויה צפויים להשתתף עשרות אלפים מתלמידיו מכל החוגים והעדות בראשות גדולי הדור, על פי הוראת בכירי המשטרה המיטה תנוע להר הזיתים רק ברכב ה'חברא קדישא', עקב המצב הביטחוני, שם ייטמן בחלקת הפרושים לצד רעייתו הרבנית שולמית ע"ה. עדיין לא ברור מי יספיד מלבד בנו רבי בן ציון שממשיכו בראשות הישיבה. 

המיטה הובאה הבוקר מבית החולים 'הדסה עין כרם' לבית בבית וגן שם הדליקו התלמידים נרות, ופרצו בבכי, על כסאו המיותם הונחו חלק מספריו - 'ברכת מרדכי'. 

הסתלקותו הכתה בהלם ואבל את עולם התורה והישיבות, רק אתמול, (רביעי) דווח ב'בחדרי חרדים' כי נאמן ביתו של ראש הישיבה, הרב יעקב גרוסברד מסר כי אחה"צ התבטא הגרב"מ אזרחי כי לנוכח המלחמה יש להתחזק בתורה ויראת שמיים ועל הציבור להיות באחדות, ועיקר העבודה - האמונה השלימה שאין עוד מלבדו.

'בחדרי חרדים' יעביר את מסע הלוויה בשידור חי

הספרים על הכסא המיותם

 

הרב ברוך מרדכי אזרחי הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד