כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברוך דיין האמת

החסיד הישיש שבנה היכלי התורה נפטר בגיל 100

הרה"ח הישיש רבי יהושע העשיל הלר ז"ל זקן חסידי באבוב בארץ ובעולם הלך לעולמו בגיל 100. 'בחדרי חרדים' על מפעלות חייו והקמת מוסדות תורה. הלווייתו בצהריים מבני ברק

החסיד הישיש שבנה היכלי התורה נפטר בגיל 100
הרה"ח רבי יהושע הלר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר (חמישי) הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו בשיבה טובה של הרב החסיד הישיש רבי יהושע העשיל הלר ז"ל, זקן חסידי באבוב בארץ ובעולם שהלך לעולמו בגיל 100. 

הרה"ח רבי יהושע ז"ל נולד בפולין בכ"ב טבת תרפ"ג לאביו הרה"ח רבי יצחק אייזיק הלר ז"ל. 

היה חסיד באבוב בכל נפשו, מקושר לאדמו"רי בית באבוב. ה'דברי שלמה' מבאבוב, בנו רבי נפתלי זצ"ל ויבלחט"א האדמו"ר מבאבוב.

בארץ הקדוש היה מבוני עולם התורה עזר למרן הרב מפוניבז' זצ"ל לבנות את מוסדות הישיבה בבני ברק ובאשדוד. כך גם היה מבוני העיר אשדוד בנה את משכנות רווחה בעיר והקים את בית המדרש קהל שערי ציון באבוב. 

כמו כן הקים את בית המדרש 'שיח יצחק' באבוב על שם אביו ברחוב חזון איש בבני ברק, בהוראת הרבי מבאבוב בנה את ישיבת 'עץ חיים' באבוב ברחוב עזרא. 

היה וותיק וחסיד המתחסד עם קונו שעבד את ה' מנעוריו, נקי כפים ובר לבב, שתה את כוס התרעלה בשנות הזעם ועמד בגבורה ועוד להנחיל מסורת אבות לדורות הבאים.

בבני ברק היה משומעי השיעור הקבוע של מרן ראש הישיבה רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל שהיה נמסר עוד בתקופת מרן החזון איש זצ"ל. כמו כן עמד על המשמר שנים רבות לצד רבני העיר בני ברק בשמירת קדושת השבת, הכשרות והשביעית. 

זכה לדורות ישרים ומבורכים את רעייתו שתחי', בנו הוא הגאון החסיד רבי מיכאל משה הלר, ראש ישיבת 'עץ חיים' באבוב בבני ברק. רק לפני כשבוע זכה להשיא את נינו עם נכדת האדמו"ר מספינקא. כמו כן זכה להשתדך עם משפחת האדמו"ר מגור.

מסע הלוויה היום בשעה 13:30 בצהרים מביתו ברחוב האדמו"ר מגור 37 בבני ברק דרך ביהמ"ד 'שיח יצחק' באבוב ברחוב חזון איש 16 וישיבת 'עץ חיים' באבוב ברחוב עזרא ומשם לבית החיים שומרי שבת זכרון מאיר בבני ברק שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בשיעורו של מרן רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל

הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד