כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הריקוד המשותף של גדולי ישראל

הגרמ"צ על פטירת הגרב"מ: "האהיב את התורה על כלל ישראל" 

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן התבטא על פטירת מרן ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי זצ"ל: "דווקא בשעה קשה זו הוא נלקח מאיתנו". צפו בריקוד המשותף בין גדולי ישראל

הגרמ"צ על פטירת הגרב"מ: "האהיב את התורה על כלל ישראל" 
הגרמ"צ ברגמן עם הגרב"מ אזרחי צילום: שוקי לרר

קשר תורני מיוחד שרר במהלך השנים בין מרן ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי זצ"ל לבין יבלחט"א ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן. מרן ראש הישיבה זצ"ל אף פקד את מעונו של הגרמ"צ להגיש בפניו את ספרו "ברכת מרדכי" על המועדים, כשהשניים משוחחים ביניהם בד"ת ובענייני השעה.

לימים אף התקשרו השניים כמחותנים, כשנכדו של ראש הישיבה זצ"ל הרב ישראל וינר בנו של חתנו הגאון רבי אהרן וינר ראש הישיבה הגדולה קרית יובל נישא לנכדתו של מרן הגרמ"צ. שמחת החתונה לצאצאיהם של גדולי ישראל עוררה בשעתו הדים רבים בקרב הציבור החרדי. שיאה של החתונה הייתה בעת הריקוד המשותף של גדולי ישראל כשעל פני כל המשתתפים ניכרת ההתרגשות הגדולה למראה גדולי הדור מפזזים בכל עוז לכבוד שמחת חתן וכלה.

עם הסתלקותו כשהודיעו בני ביתו לראש הישיבה על הסתלקותו, נאנח הגרמ"צ בכאב גדול, "הוא הרי הגן על כלל ישראל בתורתו, ודווקא עכשיו במצב של המלחמה, כשכלל ישראל זקוקים כל כך לזכויות של תורה, של גדולי תורה, דווקא בשעה קשה זו הוא נלקח מאיתנו. עוד הוסיף ראש הישיבה, "הוא העמיד תלמידים הרבה, הוא הנחיל להם דרך בלימוד, בעומק הסוגיות, הוא נתן גישמאק ומתיקות בתורה, הוא האהיב את התורה על כלל ישראל, כולם קיבלו ממנו, בתורה, בדרך החיים".

הרב ברוך מרדכי אזרחי הרב מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד