כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר סגירת המשרד

יוזמות פרטיות של ישראלים שנרתמו למאמץ ההסברתי

משרד ההסברה נסגר ולנו נשאר לתהות אם עכשיו לא הסברה אז מתי כן? בינתיים גופים פרטיים ופעילים ישראלים ברחבי העולם נרתמים למלא את החלל שנוצר

יוזמות פרטיות של ישראלים שנרתמו למאמץ ההסברתי
תמונות החטופים על אוטובוסים ומשאיות בחו"ל צילום: באדיבות המצלם

הסברה ישראלית היא נושא מרכזי בשיח הציבורי, במיוחד לאחר מבצע "שומר החומות". רבים טוענים כי ישראל לא עושה מספיק כדי להציג את הנרטיב שלה בעולם.

עשרות יוזמות פרטיות של אנשים טובים בעולם שאיכפת להם, כך בעיר מלבורן שבאוסטרליה קבוצה מאורגנת של עשרות ישראלים פושטים ערב אחרי ערב על מקומות הומי אדם ומדביקים פוסטרים עם דמויות החטופים.

יוזמה ייחודית של כמה אנשי עסקים ישראלים בלונדון, הייתה לפרסם את תמונות החטופים על גבי מסכי ענק ניידים ברחבי העיר, המשאיות שנוסעות הלוך ושוב ברחובות העיקריים של לונדון, יוצרות עניין רב אצל הלונדונים שלא ממש מכירים את המצב לאשורו.

מי שמובילים את המיזם אלו אנשי עסקים ישראל פיגא וג'קי וייס, פיגא אומר לנו שלאחר שראה פעילים פרו פלסטינים תולשים פוסטרים של החטופים שהודבקו על ידי ישראליים, החליט על משהו בולט וחזק יותר.

"התחלנו עם 3 משאיות שנוסעות ברחבי לונדון עם תמונות הילדים, התגובות שאנחנו מקבלים הן חד משמעיות, אנשים מזועזעים לראות תמונה של בן שנתיים עם המילה Kidnapped , אנשים עוצרים את הנהגים שלנו, מזדהים, רוצים להביע תמיכה, שואלים שאלות, וממש תומכים בישראל. כשהבנו את האימפקט החלטנו על 20 משאיות כאלה שיסתובבו ברחבי אנגליה ובכלל נשכפל את הרעיון הזה לכל עיר מרכזית באירופה," אומר לנו פיגא.

בניו יורק, עידית זילברמן, אשת עסקים אמריקאית, יזמה מיצג שבו נראים עשרות זוגות נעליים ומעליהן תמונות של החטופים. המיצג מוצג ברחבי מנהטן ויוצר זעזוע לאור תזכורת אחרת של עמנו עם זוגות נעליים מיותמות.

"המטרה היא להזכיר לעולם את הטרגדיה של החטיפה", אמרה זילברמן. "אנחנו רוצים להראות שהחטופים הם לא רק מספרים, אלא אנשים עם משפחות וחיים".

פעילות הסברה ישראלית פרטית אינה חדשה, אך היא צוברת תאוצה לאחר סגירת משרד ההסברה. גופים ופעילים רבים מאמינים כי חשוב להמשיך להסביר את ישראל לעולם, גם ללא תמיכה ממשלתית.

הסברה ישראלית היא משימת אתגר, במיוחד בעולם שבו ישראל לעיתים קרובות מוצגת באור שלילי. פעילות הסברה ישראלית פרטית היא צעד חשוב במאמץ להציג את ישראל בעולם בצורה נכונה ואמיתית.

חמאס עזה בריטניה אוסטרליה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד