ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"לא מפחידים אותנו"

הקרמלין: הכלכלה הרוסית מוכנה להתמודד עם סנקציות נוספות

דובר הקרמלין טוען באופן מפתיע כי לא רק שהמדינה לא נפגעה אלא הסנקציות העצימו את הכלכלה המקומית ואת הייצור התעשייתי של רוסיה

הקרמלין: הכלכלה הרוסית מוכנה להתמודד עם סנקציות נוספות
הקרמלין צילום: Pixabay

דובר הקרמלין אמר היום (חמישי) בהצהרה מפתיעה כי כלכלת רוסיה הסתגלה היטב לסנקציות מערביות ומוסקבה אינה חוששת מהסיכוי לצעדים נוספים מסוג זה. לדבריו, הסנקציות אף העצימו את הכלכלה המקומית ואת הייצור התעשייתי שלה.

כזכור, ב-25 בפברואר 2022, יום לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה, האיחוד האירופי הכניס סנקציות רחבות היקף שנועדו לשלוח אות ברור למוסקבה שיהיו השלכות קשות למלחמה. האיחוד הטיל עד היום 11 חבילות סנקציות ובשבוע שעבר אמר כי יפעל לסגור פרצות בצעדים הקיימים. גורמים רשמיים באיחוד האירופי הציעו שהסנקציות עשויות להישאר בתוקף במשך שנים.

"רוסיה חיה תחת משטר סנקציות כבר די הרבה זמן, במשך עשרות שנים, והסתגלנו אליו מספיק, כך שאופקי זמן כמו חמש עד 10 שנים לא מפחידים אותנו", אמר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, לכתבים ביום שלישי.

מנגד, מספר משקיפים טענו שהסנקציות נעקפו ולא הצליחו להרתיע את רוסיה. לפי דו"ח של חברת ייעוץ הסיכונים הנורבגית Corisk - שניתחה נתוני מכס מ-12 מדינות האיחוד האירופי, נורבגיה, בריטניה, ארצות הברית ויפן - עקיפת סנקציות היצוא על רוסיה הסתכמה בכ-8 מיליארד יורו (8.5 מיליארד דולר) בשנת 2022.

 

 

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד