כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הצעת חוק: מאסר מינימום למי שפגע באדם וברח

את הצעת החוק הגישו דוד נצר, דוד רותם, יריב לוין, רוברט אילטוב, בועז טופורובסקי ואחרים. אור ירוק: "אסור לבתי המשפט להקל עם עברייני הפגע וברח, יש לגזור עליהם את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

הצעת חוק: מאסר מינימום למי שפגע באדם וברח
פלאש90

לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, יהיה עונש מאסר מינימום אותו יהיו מחוייבים שופטי בית המשפט לגזור על עברייני הפגע וברח. על פי החוק הקיים, העונש לנהג שהיה מעורב בתאונת פגע וברח הוא מאסר של שלוש, שבע או ארבע עשרה שנים, תלוי בנסיבות התאונה. הצעת החוק החדשה קובעת למעשה עונשי מינימום לעבריינים אלו.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת דוד נצר, עמאר חמד, דוד רותם, זבולון כלפה, יריב לוין, שמעון אוחיון, רוברט אילטוב, בועז טופורובסקי, ואלכס מילר. הצעת החוק של חברי הכנסת למעשה מציבה גבולות מינימאליים ומקסימאליים לעונשים בשל ביצוע תאונות פגע וברח. אם עד היום בית המשפט היה יכול לגזור עד שלוש שנים במקרה של נסיבות "קלות" יחסית, מהיום המינימום יהיה שלוש שנים והמקסימום יהפוך לשבע שנים. בנסיבות בינוניות המינימום יהיה שבע שנים והמקסימום 14 שנים. בנסיבות קשות המינימום יהיה 14 שנים והמקסימום יהיה 21 שנות מאסר.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי אין ספק, שיש לגזור עונשים כבדים על מי שפוגע באדם ומשאיר אותו לגסוס בכביש כדי להתחמק מקבלת עונש. "נהגים אלה הצליחו לעורר את רחמי בית המשפט ולזכות בעונשי מאסר הנמוכים משמעותית מהעונשים הקבועים בחוק", כך ציינו חברי הכנסת החתומים על הצעת החוק.

תאונות הדרכים גובות מעל ל-300 הרוגים בשנה, ולכן מסבירים חברי הכנסת כי יש צורך מיידי להעלות משמעותית את מודעות הנהגים לנהיגה זהירה. אמנם, נהג אינו גורם לתאונת דרכים במתכוון, אך נהג שפגע באדם, ולא נשאר להושיט לו סיוע ואף נמלט מהמקום, מלמד בהתנהגותו שהוא מהווה סכנה לחברה ולכן יש להטיל עליו עונש מאסר מינימלי שיש בו אלמנט הרתעתי, וזאת כדי להפסיק את התופעה הנוראית אליה אנו נחשפים בשנים האחרונות.


שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות פגע וברח הפכו בשנים האחרונות למכת מדינה. מדובר במעשה אכזרי ואנטי מוסרי, שבו אדם בוחר לברוח ממקום התאונה, מבלי להגיש עזרה לאדם אחר - פצוע. על בתי המשפט מוטלת האחריות, להחמיר בענישה למען הגברת ההרתעה. אדם שידע כי הוא ייענש בחומרה, לא יברח ממקום התאונה וישאיר את הפצוע להתבוסס בדמו. במקביל על המשטרה להגביר את המאמצים לתפוס את עברייני ה"פגע וברח" ולשדר מסר חד וברור, כי מי שפגע באדם וברח ממקום התאונה, מבלי להגיש עזרה, ייתפס".
אור ירוק תנועה תאונות הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד