כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בתי הדין הרבניים מתריעים: עומדים בפני קריסה

מכתב חריף של היועץ המשפטי של בתי הדין, מבקש לכנס בדחיפות את הועדה למינוי דיינים, למרות הקדמת הבחירות

שערי בית הדין הרבני. צילום: פלאש 90
שערי בית הדין הרבני. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

במכתב יוצא דופן בחריפותו ששלח בסוף השבוע שעבר עו"ד הרב שמעון יעקבי, היועץ המשפטי של בתי הדין הרבניים, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, הוא מבקש את אישורו הדחוף לכינוס מיידי וחריג בתקופת בחירות של הוועדה לבחירת דיינים, כדי לבחור דיינים ומנהל זמני לבתי הדין, ומתריע שאם לא ייעשה כן - ישנה סכנה ממשית שבתי הדין, העוסקים בעניינים מהותיים וקריטיים, והמטפלים בעשרות אלפי אנשים מדי שנה, יקרסו תחת נטל הרב.

במכתבו כותב הרב יעקבי: "בצוק העתים אני פונה אליך בשם נשיא בית הדין הרבני הגדול, הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, בפנייה דחופה זו ומתריע מפני קריסה צפויה של בתי הדין הרבניים, אם לא ימונו מיד מנהל ודיינים לבית הדין הרבני הגדול ולבתי הדין הרבניים האזוריים".

"אחרי שנים רבות של עיכוב במינוי דיינים לבית הדין הגדול ולבתי הדין האזוריים, אחרי חודשים של העדר מנהל לבתי הדין הרבניים ולאחר שהוגשה עתירה לבג"ץ – הועידה שרת המשפטים ציפי לבני ישיבה דחופה של ועדת הבחירה ליום י' בכסלו התשע"ה (2.12.2014) לצורך סיכום הדיונים ובחירה בפועל של דיינים לבית הדין הרבני הגדול ובתי הדין הרבניים האזוריים.

"ישיבה זו בוטלה מיד עם היוודע דבר הפיטורין מתפקיד שרת המשפטים, למרות שכל יתר חברי הוועדה כבר התכנסו לישיבה ולמרות שעל פי החוק אפשר היה לקיים את הישיבה ולבחור דיינים".
דיינים בחירה קריסה מכתב ראשלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד