י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
קטאר מעלה את רף הציפיות

ישראל מוכנה להעניק תמורה לעזה בשביל עסקת חטופים רחבה

ישראל הודיעה למתווכים כי היא מוכנה להעניק תמורה לרצועת עזה בשביל עסקת חטופים רחבה. ישראל העבירה גם את הקווים האדומים שלה עליהם לא תתפשר בנוגע למשא ומתן לשחרור החטופים

ישראל מוכנה להעניק תמורה לעזה בשביל עסקת חטופים רחבה
חלק מחטופי עזה צילום: באדיבות המצלם

ישראל הודיעה למתווכים כי היא מוכנה להעניק תמורה לרצועת עזה בשביל עסקת חטופים רחבה, שתביא לשחרור של מספר גבוה של חטופים ישראלים. כך אומר ל'כאן חדשות' גורם מדיני המעורה במגעים המתנהלים בין ישראל, קטאר מצרים וגורמי תיווך נוספים.

לדבריו, ישראל העבירה גם את הקווים האדומים שלה עליהם לא תתפשר בנוגע למשא ומתן לשחרור החטופים. בדיווחים בכלי תקשורת שונים נטען כי חמאס מבקש העברת דלק, שחרור אסירים ביטחוניים וכן הפסקת אש. לפי הגורם, 'הדברים מתקרבים לרגע הבשלה, אנחנו נדע בקרוב לאן זה הולך', אמר. במקביל קטאר מעלה את רף הציפיות ומפזרת אופטימיות בראיונות ובתדרוכים. מן הסתם, יש לה אינטרס משמעותי בכך.

עמיחי שטיין דיווח, כי ארה"ב וקטאר סיכמו על צעדים של קטאר נגד חמאס אחרי פתרון סוגיית בני הערובה, על פי הדיווח, האמריקנים רוצים להביא לפתרון סוגיית החטופים לפני נקיטת צעדים כאלה.

בתוך כך מדווח דורון קדוש בגל"צ כי גורמים ביטחוניים מאשרים: ישראל תבחן הכנסת דלקים לרצועת עזה במסגרת עסקה להחזרת חטופים. הגורמים מסרו לגלי צה"ל כי ישראל תסכים לאפשר זאת רק אם תהיה מונחת על הפרק עסקה משמעותית שתכלול החזרת מספר רב של חטופים. מדוברות מתפ"ש לא נמסרה תגובה.

חמאס עזה קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד