ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קרא לסיוע בשחרור החטופים

רבה של רוסיה לנשיא פוטין: "שלום עם רוצחים הוא בלתי אפשרי"

בדברים שנשא רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, קרא לו לסייע למען החטופים בעזה. בשם יהודי רוסיה הביע הערכה על מיגור האנטישמיות ועל פעילות האחדות בין הדתות

רבה של רוסיה לנשיא פוטין: "שלום עם רוצחים הוא בלתי אפשרי"
הרב לאזאר והנשיא פוטין צילום: דוברות הקרמלין

בצל המצב בארץ ישראל, זימן נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את ראשי הדתות ברוסיה, בראשם רבה הראשי של רוסיה, נציגי הדתות השונים במדינה ואישים נוספים.

הרב הראשי, הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, נשא נאום נלהב על מצב אחינו בני ישראל בארץ הקודש בפרט, ועל יהודי רוסיה בכלל, והנאספים האזינו לדבריו בקשב רב. הרב הראשי קרא להגביר את המאבק העקבי והבלתי מתפשר בקיצוניות, ועל כך שיש לבודד ולהשמיד את ארגוני הטרור.

ואלו הן עיקרי דבריו: אדוני הנשיא! כל מאמין יודע שאין שום דבר מקרי בחיים. אנו נפגשים כאן היום, בימים הסמוכים ל-4 בנובמבר, המצוין כ'יום האחדות הלאומית'. אחדות לאומית היא זאת שמייחדת את רוסיה. כאן מרגישים כולם שלווה וכבוד הדדי בין כלל האנשים, גם ממדינות אחרות, תרבויות מגוונות ואמונות שונות. במדינות רבות אחרות, לא רק שאין פרויקטים משותפים, אלא שאנשים אפילו לא יכולים להיפגש סביב שולחן אחד. אבל בחסדי שמים, כאן זו כבר מסורת ארוכת שנים, ובשנים האחרונות היא אף הפכה חשובה ורלוונטית עוד יותר. ברוסיה אין לנו את המתח הזה, אין עוינות מאחד לשני.

אנשים פה לא יוצאים לרחוב עם הפגנות בעד ארגוני הטרור, כי כולנו יודעים שהן משמשות את הקיצונים שיש בכל מקום - וגם כאשר מתכננים הפגנה האמורה להיות מחאה שלווה, בפועל היא מובילה לא פעם לאלימות. חשוב מאוד, כי הפגישה שלנו היום תשלח מסר ברור לחברה כולה: 'אנחנו בעד יחסי כבוד הדדי, ידידות ושיתוף פעולה, אבל לא נהיה סובלניים כלפי מי שבעצמו לא סובלני ומצהיר על קיצוניות וקורא לאלימות'. למרבה הצער, הגבול בין שנאה לאלימות הוא דק מאוד. אידיאולוגיית השנאה תמיד מובילה לאלימות ולטרור. בתודה לה', לא נתקלנו באנטישמיות ממלכתית כבר שנים רבות, וגם אין אנטישמיות ברחוב, אבל יש לנו ניסיון מהעבר. לכן, בקשתנו העיקרית לרשויות, הפדראליות והמקומיות: מאבק מתמיד ובלתי מתפשר בקיצוניות.

לפני ימים ספורים, צוינו 80 שנה למרד במחנה ההשמדה הנאצי סוביבור. קצין הצבא האדום, אלכסנדר ארונוביץ' פצ'רסקי, האיש שארגן את המרד ידע, כי אי אפשר לוותר כשהאלימות שולטת, ושיש להגן על עצמו ועל הסובבים אותו מפני שליטה בלתי אנושית של רוצחים.

כולנו מתפללים לשלום, ומייחלים שלא יהיו עוד מלחמות. אבל שלום עם רוצחים הוא בלתי אפשרי בהגדרה. לכן, כאשר אנו מתאבלים וכואבים כעת על מאות הקורבנות התמימים שנהרגו על ידי טרוריסטים ב-7 באוקטובר, ואנו מתפללים להצלת יותר ממאתיים בני ערובה שנחטפו על ידי הרוצחים - אנו יודעים שלא יכול להיות משא ומתן עם מחבלים, על אחת כמה וכמה כל הסכם או פשרה.

יש לבודד ולהשמיד כל ארגון טרור. שלום בין הדתות כמו שיש פה ברוסיה, אפשרי רק כאשר הטרוריסטים לא שולטים! ברוסיה ב"ה, המאבק בטרוריסטים חזק ביותר - והתוצאה ברורה. הניסיון כאן משמש דוגמה טובה הן למזרח התיכון והן לאזורים אחרים המתמודדים עם בעיות דומות.

דברי הרב הראשי הושמעו ברגש רב, והרב אף הוסיף והביע הערכה למופתי הראשי שלקח על עצמו לעשות רבות למען החטופים. בסיום, הודה הנשיא פוטין למשתתפים והביע את הערכתו על שיתוף הפעולה להמשך החיים המשותפים במדינה. המפגש והנאום המלא שודר למיליוני צופים בכל רוסיה, ועורר התעניינות גדולה ומיוחדת.

ולדימיר פוטין רוסיה חמאס טרור עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד