כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
היועמ"שית התערבה

דיווח: בניגוד לחוק הוחלט לדחות את יום הזיכרון לרבין

למרות שמשפחת רבין הסכימה בתיאום עם מזכירות הממשלה לדחות את יום הזיכרון הממלכתי להירצחו, היועמ"שית של משרד ראש הממשלה קבעה שמדובר בהנחיה בניגוד לחוק

דיווח: בניגוד לחוק הוחלט לדחות את יום הזיכרון לרבין
יצחק רבין צילום: פלאש90

ראש מערך ההסברה הלאומי של משרד ראש הממשלה, מושיק אביב, ובכירים במזכירות הממשלה, הורו לדחות את יום הזכרון הממלכתי לרצח רבין שחל היום (חמישי) וזאת בניגוד לחוק. כך מדווח אביעד גליקמן ב'חדשות 13'.

בעקבות הוראתם התערבה היועצת המשפטית, של משרד ראש הממשלה שלומית ברנע פרגו וקבעה כי אין זה בסמכותם וכי מדובר בהנחיה בניגוד לחוק.

לפני כמה ימים בהוראת מזכירות הממשלה התקיים דיון בראשות ראש מערך ההסברה של משרד ראש הממשלה, מושיק אביב, בכובעו כיושב ראש הוועדה הבינמשרדית לטקסים, שבו השתתפו גם בכירים במזכירות הממשלה. בהחלטתם ולאחר ששוחחו עם משפחת רבין שהסכימה לכל מה שיוחלט - נקבע כי יום הזכרון הממלכתי יידחה.

גליקמן מדגיש כי יום הזכרון הממלכתי על פי החוק כולל טקס ממלכתי, הורדת דגלים לחצי התורן במוסדות ציבור ובבתי ספר וכן פקודת היום של הרמטכ"ל. החלטת ראש מערך ההסברה ובכירים במזכירות הממשלה ניתנה בניגוד לחוק שקובע מפורשות כי בי"ב בחשוון ייערך הטקס ובעקבות זאת הורתה שלומית ברנע פרגו לבטל את ההוראה הלא חוקית ולקיים את יום הזכרון הממלכתי.

כך או כך, לאחרונה דווח כי אין בכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתתף בטקס האזכרה הממלכתי שהפך משנה לשנה לנאומים מאשימים כלפיו וכלפי מחנה הימין.

יצחק רבין מלחמת חרבות ברזל מזכיר הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד