ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"קול קורא"

קריאה ליהודים באיראן להפגין נגד תקיפות צה''ל בעזה

רב באיראן מגנה את ישראל ומזמין את חברי הקהילה לבוא לבית הכנסת להפגנת תמיכה בפלסטינים. מי שעומד מאחורי היוזמה הוא ד"ר הומיון שמח, נציג היהודים בפרלמנט האיראני

קריאה ליהודים באיראן להפגין נגד תקיפות צה''ל בעזה
חכם חמאמי בכינוס נגד ישראל על התקיפות בעזה צילום: באדיבות המצלם

חכם ד"ר יונה חמאמי לאלהזאר, מנהיג רוחני באיראן, מגנה את "הציונים" ומזמין את הקהילה היהודית המקומית בטהראן לבוא לבית כנסת להפגנת תמיכה בפלסטינים בעזה.

במכתב רשמי שפרסם נאמר: "קהילה מכובדת שלום, בעקבות הפשעים הברבריים של המשטר הירושלמי הכובש נגד העם המדוכא בפלסטין, ומות הקדושים של ילדים נשים וגברים חסרי הגנה בעזה, חובה על כל אדם יהודי, במיוחד היהודים האיראנים להביע את מחאתם נגד המעשים הנוראיים של משטר ירושלים הכובש"

עוד נאמר: "לכן, ידידי הקהילה וקבוצה גדולה של פעילים חברתיים, יקיימו טקס גינוי על רצח מדוכאי עזה, הטקס יתקיים ביום שני הקרוב בשעה 9:00 בבוקר בבית הכנסת יוסף עבאד".

לסיום נאמר: "הקהילה המקומית מוזמנת להביע את סלידתה מהפשעים הנוראיים הללו על ידי השתתפות במפגש זה. יצוין כי בכינוס זה יהיו עיתונאים מקומיים שיסקרו את ההפגנה, קיום ההפגנה מראה כי יש חשיבות רבה שהקהילה תגיע".

חבר הפרלמנט היהודי הומיון שמח אמר לתקשורת האיראנית כי "בעזה יש רצח עם ופשעים ברורים של המשטר הציוני, ליהודים אמיתיים יש עמדה חזקה ונכונה כלפי פעולות הציונים בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ואנחנו עדים לנושא הזה לא רק באיראן. אלא גם במדינות אירופה ואמריקה. עמדה זו אינה ספציפית רק לתקופה זו, אלא הייתה קיימת מאז ומתמיד בתקופת הכיבוש הציוני".

הוא הצהיר כי הקהילה היהודית של איראן ויהודי העולם "אינם מקבלים את המשטר הציוני, המשטר הזה מנסה לגרום לעצמו להיראות לגיטימי בעולם על ידי שימוש לרעה בשם היהדות. לכל בן אנוש אמיתי יש עמדה ברורה לגבי הפשעים המתרחשים בפלסטין ובמיוחד בעזה, כי הפשעים שמתרחשים בעזה והילדים התמימים שנהרגים שם גרמו לצער אצל תושבי העולם".

בראיון הוסיף חבר הפרלמנט היהודי הומיון שמח: "האימאם חומייני אמר משפט היסטורי בפגישה עם קבוצת יהודים איראניים. "אנו רואים את הקהילה היהודית בנפרד מהציונים" עמדה זו של האימאם זהה לחלוטין לגבי איראנים יהודים אמיתיים בעולם כולו".

הוא אמר: "כשם שמוסלמי אמיתי אינו מקבל את דאעש כמוסלמי, יהודי אינו מחשיב את הציונים לאנשים של הנביא משה. כל הפעולות שדאעש עשה נעשו בשם האסלאם ובגלל זה יד השמצת הדת הקדושה לאסלאם. לצערי, הציונים עושים את כל מעשיהם בשם הדת הזו, והיא גרמה להרס היהדות בעולם, וזו בעצם המטרה שלהם".

חמאס עזה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד