י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
להציל כמה שיותר שבויים

דיווח: קטאר תבחן את קשריה עם חמאס לאחר משבר בני הערובה

קטאר תבחן מחדש את קשריה עם ארגון הטרור חמאס לאחר משבר בני הערובה בעזה. ביידן שואף לאזן בין המטרה להציל כמה שיותר שבויים, לבין רצונו לבודד את חמאס לאחר השתוללותם וביצוע טבח בישראל

דיווח: קטאר תבחן את קשריה עם חמאס לאחר משבר בני הערובה
שיירת טנדרים של חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

ארצות הברית וקטאר הסכימו לבחון מחדש את הקשרים שיש לקטאר עם חמאס לאחר פתרון משבר בני הערובה עתירי הסיכון הכוללים יותר מ-220 בני אדם בעזה, כך לפי ארבעה דיפלומטים שמכירים את הדיונים ושוחחו עם ה'וושינגטון פוסט'.

ההסכם, שלא דווח עליו בעבר, נרקם במהלך פגישה שהתקיימה לאחרונה בדוחא בין מזכיר המדינה אנטוני בלינקן לבין אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני. השניים עדיין מתלבטים האם ההערכה המחודשת תגרום ליציאה של מנהיגי חמאס מקטאר, שם הם מנהלים את המחלקה המדינית שלהם או צעדים אחרים.

המטרה לאזן בין המטרה קצרת הטווח של ממשל ביידן להציל כמה שיותר בני ערובה לבין המטרה ארוכת הטווח שלו לנסות לבודד את חמאס בעקבות השתוללותו ב-7 באוקטובר בישראל.

"כל מה שאני יכול לומר לגבי קטאר הוא שבמקרה הזה אנחנו מאוד מעריכים את הסיוע שלהם", אמר בלינקן בשבוע שעבר כשנשאל אם הוא חושב שהאירוח של אנשי חמאס בקטאר כדאי. "אנחנו רוצים להתמקד בלהבטיח שנחזיר את בני הערובה הביתה, זה הדבר הכי חשוב".

"אם מנהיגי חמאס יעזבו את קטאר, סביר להניח שהם ילכו לאיראן או לסוריה או ללבנון, או למקום רחוק יותר כמו אלג'יריה", אמר ברוס רידל, חוקר מזרח תיכון ובכיר לשעבר ב-CIA. "סביר להניח שהם פשוט יעברו לאיראן".

חמאס עזה ארצות הברית קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד