א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
טיל נפל בבסיס אמריקאי

לאחר התקפות על חיילי ארה"ב: ביידן הורה לתקוף את המיליציות של איראן

הנשיא ביידן הורה לתקוף את המיליציות הנאמנים לאיראן לאחר התקפות על חיילי ארה"ב. מעל 30 חיילים אמריקאים נפגעו בשמונת הימים האחרונים לאחר תקיפות אוויריות על בסיסים בעיראק ובסוריה

לאחר התקפות על חיילי ארה"ב: ביידן הורה לתקוף את המיליציות של איראן
מל"טים איראניים צילום: Iran international

הנשיא ביידן מתמודד עם לחץ גובר לפגוע בכוחות פרוקסי איראנים שתקפו שוב ושוב ופצעו חיילי ארה"ב בעיראק ובסוריה, אך הוא שוקל כל החלטה מחשש שהמלחמה בעזה עלולה להיות על סף התפרצות רחבה יותר, כך על פי פקידים אמריקאים ואחרים המכירים את דיוני הממשל, ושוחחו עם ה'וושינגטון פוסט'. אך הלילה זה קרה, בעקבות תקיפות נגד הכוחות האמריקניים בשבוע האחרון, הנשיא ביידן הורה על תקיפת שני מתקנים בסוריה שמשמשים את איראן.

ביידן אמר ביום רביעי האחרון כי הזהיר את האייתוללה עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, שאם טהראן תמשיך "לנוע נגד" כוחות ארה"ב במזרח התיכון, "נגיב".

שר ההגנה לויד אוסטין שהורה על תקיפות צבאיות של ארה"ב במזרח סוריה פרסם הצהרה: "היום, בהוראת הנשיא ביידן, כוחות צבא ארה"ב ביצעו תקיפות הגנה עצמית על שני מתקנים במזרח סוריה ששימשו את משמרות המהפכה האסלאמית של איראן וקבוצות קשורות. מתקפות הגנה עצמית מדויקות אלו הן תגובה לסדרה של התקפות מתמשכות ובעיקר לא מוצלחות נגד אנשי ארה"ב בעיראק ובסוריה על ידי קבוצות מיליציות שנתמכות על ידי איראן שהחלו ב-17 באוקטובר".

וד נאמר: "כתוצאה מהתקפות אלו, קבלן אזרח אמריקאי אחד מת מאירוע לבבי בזמן שתפס מחסה במקום, 21 אנשי צוות אמריקאים סבלו מפציעות קלות, אך כולם חזרו מאז לתפקידם. לנשיא אין עדיפות גבוהה יותר מבטיחותם של אנשי ארה"ב, והוא הנחה את הפעולה היום להבהיר כי ארה"ב לא תסבול התקפות כאלה ותגן על עצמה, על אנשיה ועל האינטרסים שלה".

לסיום נאמר: "ארה"ב אינה מחפשת עימות ואין לה כוונה או רצון לעסוק בפעולות איבה נוספות, אך ההתקפות הללו בגיבוי איראני נגד כוחות ארה"ב אינן מקובלות וחייבות להיפסק. איראן רוצה להסתיר את ידה ולהכחיש את תפקידה בהתקפות הללו נגד כוחותינו. לא נאפשר להם. אם יימשכו התקפות של שלוחי איראן נגד כוחות ארה"ב, לא נהסס לנקוט בצעדים הדרושים נוספים כדי להגן על עמנו".

מעל 30 חיילים אמריקאים נפגעו בשמונת הימים האחרונים לאחר תקיפות אוויריות על בסיסים בעיראק ובסוריה. תקיפה נוספת נרשמה ביום רביעי האחרון, לאחר ששלוש רקטות שוגרו לעבר מוצב אמריקאי בצפון מזרח סוריה ואחת נחתה בפנים, אמר גורם הגנה, לא דווח על נפגעים.

גנרל בדימוס ג'וזף ווטל, שהיה מפקד פיקוד מרכז ארה"ב, אמר במהלך דיון כי ארצות הברית "למרבה הצער" אפשרה להתקפות להפוך ל"קצת נורמה" בכך שלא הגיבה להן באופן מיידי.

בכירים בפנטגון הזהירו כי הם רואים סיכוי ל"הסלמה משמעותית" ברחבי המזרח התיכון בימים הקרובים. שגרירות ארה"ב בכווית הדגישה את הנקודה הזו ביום רביעי, ופרסמה התראה לפיה פקידים אמריקאים מודעים לאיומים שהושמעו ברשתות החברתיות על ידי מיליציה עיראקית עם קשרים לאיראן שביצעה התקפות רבות נגד חיילי ארה"ב. "לאזרחי ארה"ב", נכתב, "מומלץ להישאר ערניים".

ג'ו ביידן ארצות הברית איראן חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד