י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כולל מל"טים

מושל פלורידה העביר לישראל כלי נשק ותחמושת

מושל פלורידה דה-סנטיס אמר שפלורידה תשלח נשק לישראל. פלורידה שלחה מטוסי מטען עם ציוד רפואי, מל"טים, שריונות גוף וקסדות. לא ברור אם דה-סנטיס תיאם משלוחים של כלי נשק עם ממשל ביידן

מושל פלורידה העביר לישראל כלי נשק ותחמושת
ההפצצות בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, אמר הלילה שהוא ארגן לשלוח מל"טים, נשק ותחמושת לישראל, לקראת הפלישה לעזה בתגובה למתקפה של חמאס. דה-סנטיס קיבל החלטה לתמוך בישראל בזמן שהוא מתחרה בפריימריז הרפובליקני לנשיאות ב-2024.

פלורידה שלחה מטוסי מטען עם ציוד רפואי, מל"טים, שריונות גוף וקסדות, אמר ג'רמי רדפרן, דובר משרד המושל. המדינה גם עבדה עם קבוצות שונות כדי לספק כמויות לא מוגדרות של נשק ותחמושת שמומנו באופן פרטי, אמר רדפרן.

משרד המושל אמר כי פעל לפי בקשת הקונסול הכללי של ישראל במיאמי, מאור אלבז-סטארינסקי. אך מנגד הקונסול אמר שהוא לא ביקש מל"טים, שריונות גוף או קסדות, וגם לא שוחח עם המושל על עזרה בנשק או תחמושת באמצעות אנשים פרטיים, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

אך אלבז אמר כי אנשים אחרים בממשלת ישראל יצרו קשר עם משרדו של דה-סנטיס כדי לקבוע מה יישלח לישראל.

לא ברור אם דה-סנטיס תיאם משלוחים של כלי נשק עם ממשל ביידן. "זה לא חוקי עבור מושל מדינה להציע סיוע זר למדינה אחרת", אמר ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן. "יש חוקים ותקנות שקובעים את אופן הטיפול בתהליך הייצוא, לא יודע אם המושל בדק את כל החוקים האלה או לא".

דובר משרד המסחר שאחראי על האישורים מסר: "המחלקה פועלת ל"זירוז הולם של בקשות לסיוע לישראל" ונמצאת בקשר הדוק עם ממשלת ישראל", אך אמר כי אינו יכול לספק פרטים על עסקאות מסוימות.

 

פלורידה ארצות הברית חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד