כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האם הציבור תומך בפעולה קרקעית?

סקר: המחנה הממלכתית מאבדת גובה, לפיד וליברמן מתחזקים

על פי סקר חדש שפורסם, 49% מהציבור סבורים כי יש להמתין עם ההחלטה על תמרון קרקעי בתוך רצועת עזה. בתוך כך, שינויים בתמונת המנדטים - המחנה הממלכתי נחלשת בעוד יש עתיד וישראל ביתנו מתחזקות

סקר: המחנה הממלכתית מאבדת גובה, לפיד וליברמן מתחזקים
גנץ, לפיד, ליברמן צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

סקר חדש שפורסם הבוקר (שישי) בחן את תמיכת הציבור בפעולה קרקעית בתוך עזה, זאת ברקע העיכוב בתמרון הקרקעי והעלאת נושא החטופים למקום גבוה בסדר העדיפויות.

על פי סקר 'מעריב', בתשובה לשאלה: האם לדעתך על צה"ל להיכנס מיידית לפעולה קרקעית נרחבת ברצועת עזה, או שנכון להמתין עם ההחלטה? – התשובות היו: צריך להיכנס מיידית – 29%, נכון להמתין עם ההחלטה – 49%, לא יודע – 22%.

עוד עולה מסקר "מעריב" כי אפקט הכניסה של המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ לקואליציה ולקבינט המלחמה מתפוגג במידה מסוימת, כאשר המחנה הממלכתי יורדת ל־36 מנדטים, לאחר 41־40 מנדטים בשבועיים הקודמים.

המנדטים עוברים בעיקר ליש עתיד, שמתחזקת ב־2 מנדטים ועולה ל־17, ולישראל ביתנו, שעולה במנדט – ל־8 מנדטים. גם הליכוד מתחזקת במנדט (19), ואילו עוצמה יהודית יורדת ל־4 מנדטים, על סף אחוז החסימה.

עם זאת, למרות השינוי במנדטים בין המפלגות, אין השבוע שינוי בגושים - למפלגות האופוזיציה יש 77 מנדטים, לעומת 43 מנדטים בלבד למפלגות הקואליציה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, מתקבלים גם כן נתונים זהים לשבוע שעבר - בני גנץ מוביל עם 49%, לעומת בנימין נתניהו עם 28% (23% נוספים לא יודעים).

בתשובה לשאלה: אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? – התשובות היו: המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ – 36 מנדטים, הליכוד בראשות בנימין נתניהו – 19, יש עתיד בראשות יאיר לפיד – 17.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן – 8, ש"ס בראשות אריה דרעי – 8, יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף ומשה גפני – 7, מרצ – 6, חד"ש־תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי – 5, מפלגה הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' – 5, רע"ם בראשות מנסור עבאס – 5.

עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר – 4. מפלגת העבודה 1.2% ובל"ד – 1.2%.

בתשובה לשאלה, מי מהשניים, בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? – התשובות היו: בני גנץ 49%, בנימין נתניהו – 28%, לא יודע – 23%.

בקרב מצביעי הליכוד - מקבל נתניהו 57%, לעומת 21% לגנץ ו־22 שהשיבו לא יודע. בקרב מצביעי המחנה הממלכתי – מקבל גנץ 95%, לעומת 0% לנתניהו ו־5% שאינם יודעים. בקרב מצביעי יש עתיד, מקבל גנץ 93%, לעומת 2% לנתניהו ו־5% שאינם יודעים.

בסקר שנערך ב־26־25 באוקטובר השתתפו 522 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%. 

מלחמת חרבות ברזל עזה בנימין נתניהו בני גנץ הליכוד אביגדור ליברמן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד