ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
גינוי חריף

האיחוד האירופי: השימוש באזרחים כמגן אנושי על ידי חמאס הוא זוועה מחפירה

המועצה האירופית חזרה על הגינוי שלה נגד חמאס במונחים החריפים ביותר על התקפות הטרור האכזריות של הארגון ברחבי ישראל. המועצה האירופית הביעה "דאגה כבדה מהידרדרות המצב ההומניטרי בעזה"

האיחוד האירופי: השימוש באזרחים כמגן אנושי על ידי חמאס הוא זוועה מחפירה
הריסות בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

המועצה האירופית מאשרת מחדש את הצהרת חברי האיחוד האירופי מיום 15 באוקטובר 2023, המועצה האירופית "חוזרת על הגינוי במונחים החריפים ביותר נגד חמאס על התקפות הטרור האכזריות וחסרות ההבחנה שלו ברחבי ישראל". עוד נאמר: "השימוש באזרחים כמגן אנושי על ידי חמאס הוא זוועה מחפירה במיוחד".

המועצה האירופית הדגישה מאוד את זכותה של ישראל להגן על עצמה "בהתאם למשפט הבינלאומי ולמשפט ההומניטארי הבינלאומי". המועצה חוזרת על קריאתה לחמאס לשחרר לאלתר את כל בני הערובה ללא כל תנאי מוקדם.

המועצה האירופית חוזרת ומדגישה את החשיבות של הבטחת ההגנה של כל האזרחים בכל עת בהתאם למשפט ההומניטרי הבינלאומי. ומצרה על כל אובדן חיי אזרחים.

מהמועצה האירופית נמסר כי הם בוחנים את מצב הלחימה ועוקבים אחר תחומי פעולה שונים, כולל מאמצים משותפים לסייע לאזרחי האיחוד האירופי.

המועצה האירופית הביעה "דאגה כבדה מהידרדרות המצב ההומניטרי בעזה וקוראת לגישה הומניטרית מתמשכת, מהירה, בטוחה וללא הפרעה כדי להגיע לנזקקים באמצעות כל האמצעים הדרושים כולל מסדרונות הומניטריים והפוגות לצרכים הומניטריים".

עוד נמסר: "האיחוד האירופי מוכן לתרום להחייאת תהליך מדיני על בסיס פתרון שתי המדינות, ומברך על יוזמות שלום וביטחון דיפלומטיות ותומך בקיום ארגון ועידת שלום בקרוב".

האיחוד האירופי חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד