ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

דרעי, אם אתה רוצה אחדות פשוט תתקשר • בעד

רועי לחמנוביץ מציע לרוץ במתואם בשתי מפלגות • ולמה 'מועצת' לרבנית בר שלום אפשר - ולרב מאזוז לא • טור בעד

דרעי, אם אתה רוצה אחדות פשוט תתקשר • בעד

זהו.רגע האמת. אני מבין שהמון רגשות מעורבים. הכדור נמצא בידיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי. ברצותו תהיה אחדות וברצותו יהיה פילוג. ארחיק לכת ואומר כי גם אם הציבור הספרדי החרדי ירוץ לכנסת תחת שתי רשימות - עדיין ניתן יהיה לקיים אחדות. אבל בשביל אחדות צריך רצון.

הרצון קיים אצל אלי ישי. עד לרגע זה לא ברור לי מדוע אריה דרעי לא הגיע לביתו של ישי, דפק על דלת ביתו ודיבר איתו. למה להטריח את המועצת? למה לביים אירוע המוני בבית מלון? המובן מאליו מנצח. אבל כרגע הגיעה העת להביט קדימה. המבט לאחור תם. המצב בסקרים השונים בכל כלי התקשורת השונים מבשר רעות.

כן. אני מכיר את הטענה שלסוקרים קשה לסקור את תנועת ש"ס. זהו טיעון לא רציני. אף לא אחד טוען כי התוצאות עבור יהדות התורה מופרכות, וכן יודעים לסקור את הציבור החרדי. אבל עדיין אף לא אחד יתמוך בגרסה שהתוצאות בסקרים מדברות על 6-7 מנדטים ותוצאות האמת יהיו סביב 15 מנדטים. בכל הערוצים כיווני הסקרים דומים ועולה תמונה ברורה - ש"ס לראשונה הופכת להיות האחות הקטנה של יהדות התורה. הציבוריות הישראלית תופסת את יהדות התורה כמפלגה מגזרית שכל עיתותיה נתונים לציבור בני התורה האשכנזים. ואם ש"ס תהיה קטנה מיהדות התורה היעלה על הדעת שהציבור יתפוס אחרת את ש"ס - אלא כמי שמגיעה לשרת אלא את בני התורה הספרדים? זה מה שרוצים בש"ס?

יכול הייתי להתמקד בנתונים שמראים כי ש"ס בראשות ישי משיגה יותר מאשר ש"ס בראשות דרעי. גם הנתונים הללו חוצים את כל הסקרים בכל כלי התקשורת. אבל לא בכך אתמקד. זה כנראה ברור לעין כל, אבל אני מבין שיש מי שיתקשה לקבל את זה. המסגרות הפוליטיות עבור הציבור החרדי מעולם לא היו מטרה אלא אמצעי. הנתון המעניין בסקרים האחרונים מראה כי ריצה לבחירות הקרובות בשתי מסגרות או בשני מסלולים תחת מסגרת אחת בראשות אריה דרעי והשנייה בראשות אלי ישי - מולידה מצב בו הסך החלקים גדול מהשלם.

גם שילוב בתוך ש"ס בין שתי תפיסות עולם בדיוק כפי שמתרחש באחות האשכנזית היה מעצים באופן משמעותי את הכוח הנוכחי, אבל אריה אומר לא. הוא מתנגד לצרף למועצת את הרב מזוז אבל יצר מועצת לרבנית עדינה בר שלום. אני סמוך ובטוח כי אף אחד לא מעלה על הדעת ישיבה נוספת באופוזיציה.

מבט מפוקח על המציאות מראה שרק ריצה מתואמת בשני ראשים ובין במסגרת אחת או שתי מסגרות ימקסם את הכח האלקטורלי ויגביר את הסיכוי להעמיק בדרכו של מרן זצ"ל. ריצה בשני ראשים אינה מתוך מחלוקת. היא מתוך קריאת מפה ותוכנית עבודה שמטרתה היא השגים לציבור ולא דיבורים בעלמא.

יכול הייתי לכתוב כאן שורות רבות על ההתקפות הבלתי אנושיות שאלי ישי עובר מאז פטירת מרן זצ"ל. לא אכביר כאן במילים רק אומר כאן עצה אחת קטנה ליו"ר ש"ס אריה דרעי. אתה רוצה להתקרב לאלי ישי? תן לו צלצול. פשוט וקל. לא דרך אמצעי התקשורת. צלצל אליו ישירות. לא עשית זאת עד כה. פשוט תנסה. אתה אומר שאתה רוצה אותו ולא מבקש לבעוט אותו החוצה מש"ס - אז הגעת לדקה ה-91 ולניסיון האחרון להראות זאת לכל מוקירי זכרו של מרן זצ"ל. מפעלו של מרן זצ"ל שווה את שיחת הטלפון הזאת.
ישי דרעי תקשורת שיחה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד