י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מספר פעולות"

מי צריך את העזתים? כך ייראה ענף הבנייה בישראל

תוגדל מכסת העובדים הזרים ב-23,000 עובדים, יוארכו אשרות השהייה של עובדים זרים שנמצאים בארץ, וכך יגדל כוח העבודה בענף, תואץ הכנסתן של טכנולוגיות חדשות בבנייה מתועשת להפחתת כמות העובדים וקיצור משך הבנייה וכן יקוצרו הליכים בירוקרטיים

מי צריך את העזתים? כך ייראה ענף הבנייה בישראל
משאית מלט צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לאחר הערכות של גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון ולאור המחסור בעובדים בתחום הבנייה הוחלט לקדם מספר פעולות מידיות בהן; הגדלת המכסה המרבית של עובדים זרים בענף הבנייה וכן הגדלת מספר העובדים לחברות הביצוע הזרות לצורך העסקתם בפרויקטים של בנייה למגורים. 

כיום עומדת מכסת העובדים הזרים על 30,000, כאשר בכפוף למיצוי 80% ממכסה זו, היא תוגדל בעוד 20,000 עובדים בארבע פעימות. בנוסף לכך, משרד הבינוי והשיכון ייעל את מנגנון ההקצאה של חברות הביצוע הזרות העומדת על 12,000 עובדים ולהגדיל אותן בעוד כ-,3000 עובדים.

כמו כן, משרד הבינוי והשיכון פועל לקידום מואץ של שימוש בטכנולוגיות חדשניות מתועשות לבנייה למגורים, אשר יסייעו בבנייה עם הפחתה של כמות העובדים הנדרשים. ויקצרו את משך הבנייה. בנוסף מתקיימות בדיקות בנושא קיצור הליכי ביורוקרטיה. 

בנוסף, בהנחיית שר הפנים רשות האוכלוסין וההגירה פועלת להארכת אשרות השהייה של העובדים הזרים בענף הבנייה, אשר תוקף האשרה שלהם מתקרב לסיום. 

במקביל, רשות האוכלוסין וההגירה יחד עם משרד החוץ פועלים לקדם במהרה את החתימה הסופית להסכם הבילטרלי עם הודו, שנמצא בימים אלו בישורת אחרונה. 

כמו כן, מנכ״ל הרשות הנחה את הצוותים המקצועיים לפעול לקידום הסכמים בילטרליים נוספים במסגרתם תוסדר הבאתם של עובדים זרים נוספים, ממדינות נוספות, לענף הבנייה ובתוך כך, לפעול ליצירת מאגר עובדים זרים, ממנו יהיה ניתן להביא כוח עבודה לארץ באופן מזורז במקרי חירום.

 

נדל"ן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד