ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הצעד הראשון: שטבון פרש מהבית היהודי

בדרך למפלגה חדשה • ח"כ יוני שטבון פרש מתנועת 'הבית היהודי' וצפוי להצטרף למפלגתו החדשה של ח"כ אלי ישי • הודיע: "צריך מפלגה שתשלב בין ערכי התורה לטיפול בתושבי הפריפריה, לחבר בין דתיים, חרדים ומסורתיים" • יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נפגש הערב עם אורי אריאל, לפגישה שהוגדרה 'ענינית' בניסיון למנוע את פרישת 'תקומה'

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

דרמה הערב בבית היהודי: חבר הכנסת יוני שטבון הודיע הערב (א') כי לא יכהן כח"כ מטעם סיעת "הבית היהודי" בכנסת הבאה. שטבון יצטרף כנראה למפלגתו החדשה של אלי ישי.

שטבון הבהיר כי "בשנתיים האחרונות נוכחתי בחשיבות קיומה של מסגרת פוליטית ששומרת על הזהות היהודית וערכי התורה במדינה. מסגרת שאינה מפנה עורף לשכבות החלשות ורואה בטיפול בתושבי הפריפריה ערך עליון. מפלגה שתדע לשלב ערכים אלו, לשים אותם כנר לרגליה ולחבר בין דתיים, חרדים ומסורתיים תהיה בית פוליטי מיטבי בעבורי".

מוקדם יותר הערב דווח, כי שטבון נפגש עם ח"כ אלי ישי והשניים דנו במספר נושאים העומדים על הפרק. כפי הנראה במפגש סוכם על הצטרפותו של שטבון למפלגתו החדשה של ישי.

כזכור, שטבון פתח חזית נגד יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט כאשר הצביע נגד חוק הגיוס של ח"כ איילת שקד ונגד עמדת הסיעה. שטבון אף נקנס על כך. מאז הפרשה, הצטננו היחסים בינו לבנט.

שטבון אף ניסה להוביל מרד נגד בנט במרכז הבית היהודי במהלך ההצבעות על חוקת המפלגה אך נחל כישלון חרוץ לאחר שאנשי בנט גייסו את בכירי המפלגה.

במקביל, יו״ר הבית היהודי השר נפתלי בנט והשר אורי אריאל נפגשו הערב למשך כשעתיים. הפגישה הוגדרה 'ענינית', והוקמו צוותים מטעם שתי המפלגות להמשך המשא ומתן. לפי מקורבי בנט, מסתמן שהשניים ינסו להגיע להסדר ולמנוע את פרישת 'תקומה'.
שטבון אורי אריאל אלי ישי מפלגה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד