כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אבי תנועת הקירוב במכתב

קריאה קדושה: ילדי ישראל יתאחדו לאמירת תהילים בכניסת השבת

המלחמה והמצב הקשה: אבי תנועת הקירוב הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן בקריאה קדושה: "ילדי תשב"ר יתאחדו לקריאת ט"ו שיר המעלות בכניסת השבת"

קריאה קדושה: ילדי ישראל יתאחדו לאמירת תהילים בכניסת השבת
פלאש 90

בשבת הקרובה ימלאו שלושה שבועות לפרוץ המהומות והמלחמה בדרום הארץ, שהותיר את עם ישראל חרד לגורלו, מבקש ומתחנן לפני נורא עלילה שיקרע רוע גזר דיננו לטובה.

בקריאה קדושה שמפרסם אבי תנועת הקירוב הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן נשיא מוסדות מגדל אור ורבה של מגדל העמק הוא קורא לילדי תינוקות של בית רבן להתאחד להשמיע קולם בזעקה ובתפילה לפני בורא כל עלמין.

את מכתבו פותח הגרי"ד בכאב על המצב הנורא "לב מי לא ירתח ויכאב, לנוכח הצרה הגדולה שפקדתנו ביום שמיני עצרת ושמחת תורה, במקום לשמוח ולרקוד עם תורת ה', לקינו בכפלי כפליים ולמעלה מאלף וארבע מאות נפשות נתעלו על קידוש השם בידי מרצחים שפלים, בני ישמעאל, ולצד ההרוגים במעלות קדושים וטהורים, עוד ישנם מאות פצועים בגוף ובנפש, ועוד מאות שבויים וחטופים בידי בני עוולה, ונתקיים בנו הכתוב 'היינו חרפה לשכננו לעג וקלס לסביבותינו'".

הגרי"ד גרוסמן מצטט את דברי רבינו הרמב"ם (הלכות תשובה פ"א ה"ב) כי "דבר זה מדרכי התשובה הוא, שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן ככתוב עונותיכם הטו וגו', וזה הוא שיגרום להסיר הצרה מעליהם".

בהמשך מביא הגרי"ד במכתבו את אימרת חז"ל (שבת קיט, ב) כי "אין העולם מתקיים אלא בשביל הבל תינוקות של בית רבן", ואמרו בזוה"ק (פרשת בא, ו) כי אותו הבל של תשב"ר מתפשט בעולם 'ואינון נטורי עלמא ונטורי קרתא', והם שומרים ומגינים על העולם ועל העיר".

"אשר על כן, יתאחדו כל ילדי תשב"ר בכל מקומות מושבותיהם ויקראו בשעת הדלקת נרות שבת קודש חמישה עשר פרקי 'שיר המעלות' שבספר תהילים, ויקרעו שערי שמים בתשובה, תפילה וצעקה".

את מכתבו מסיים כי "בזכות השבת, זכות תשב"ר, וזכות תהילות דוד המלך, נזכה כולנו לישועת ה' במהרה ולישועת הכלל והפרט, ויקוים בנו "בעת רצון עניתיך וביום ישועה עזרתיך", יתרפאו כל החולים וייפדו במהרה כל השבויים ושבו בנים לגבולם, אמן".

הרב דוד גרוסמן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד