י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צַעֲקַת הַדַּל תַּקְשִׁיב וְתושִׁיעַ

עם 229 כיסאות ריקים: משפחות החטופים והנעדרים קיבלו את השבת

3 שבועות מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל': קבלת שבת מרגשת נערכה היום עם בני משפחות החטופים והנעדרים בהרצליה. המשפחות קיבלו את השבת לצד שולחן ארוך וסביבו 229 כיסאות ריקים הממתינים לבואם של יקיריהם. לצידו מיצג עם 30 דובוני פרווה המייצגים את הילדים הנמצאים בשבי חמאס

עם 229 כיסאות ריקים: משפחות החטופים והנעדרים קיבלו את השבת
30 הדובים בשולחן צילום: ארטוים דוביצקי

שלושה שבועות מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל': קבלת שבת מרגשת התקיימה היום סמוך לכניסת השבת, יחד עם בני משפחות החטופים והנעדרים מול רחבת עיריית הרצליה.

האירוע נערך במעמד המשפחות החטופים והנעדרים, רה"ע משה פדלון, הרב יוסף אמיתי והזמרים אליאנה תדהר ולי בירן ששרו את השיר 'עד מחר' של אביתר בנאי ואת 'שיר למעלות'. המיצג הופק על ידי עו"ד קרוליין עידן ונערך על ידי המעצבת דניאלה זגנרייך.

שולחן השבת עם 229 מקומות: צילום ארטוים דוביצקי

שלי שם טוב, אמא של עומר שם טוב החטוף: "הפעם הראשונה שהייתי בקידוש היה בגיל 15 אצל חברה טובה ובאותו יום החלטתי: כשיהיה לי בית משלי, אני רוצה שכל המשפחה תהיה ביחד סביב השולחן ותקדש את השבת. עומר שלנו הוא כל כך אוהב את השבת, הוא לא מפספס שום קידוש. שלושה שבועות שהלב שלנו פשוט נשרף, כי עומר שלנו חטוף ואנחנו לא יודעים מה איתו. אני רוצה להגיד תודה לעם ישראל על החיבוק החם והתמיכה. אתם נותנים לנו את הכוח לזעוק את הצעקה שלנו. את הקידוש הבא אנחנו נעשה איתם".

ורדה בן ברוך, סבתא של עידן אלכסנדר: "עידן הוא בחור שגדל בארה"ב. כשסיים את לימודיו בתיכון, הוא הגיע לישראל בכדי לשרת בצבא ההגנה לישראל והוא שירת כחייל גולני בגדוד 51. הוא כל כך אהב לטייל בארץ ישראל. לצערי באותה שבת של שמחת תורה, הוא נפל בידי החמאס. בשיחה האחרונה ההורים שלו אמרו לו שכל המשפחה איתו ושאנחנו אוהבים אותו. אני רוצה להגיד לו כאן שסבא וסבתא נלחמים את המלחמה שלו כאן בארץ וההורים שלו נלחמים אותה בארה"ב. עד לשובו הביתה".

רה"ע הרצליה, משה פדלון: "מדינת ישראל נמצאת בשעותיה הקשות ביותר. עליה לעשות בכדי לשחרר את כל החטופים בהקדם, בריאים ושלמים. התפקיד שלנו הוא להעמיד את הנושא הזה בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות במדינה. ואנחנו לא נרפה לרגע! העיר הרצליה מחזקת ומחבקת אתכם, ומתפללת שבנות ובני משפחתכם יחזרו אלינו במהרה, בריאים ושלמים".

הרב יוסף אמיתי שערך את קבלת השבת: "אנחנו מתחננים ומבקשים מבורא עולם כשכשם שאברהם חזר עם חייליו ושחרר את השבויים, כך יצליחו חיילינו להחזיר את כל החטופים והנעדרים הבייתה בריאים ושלמים".

חמאס עזה הרצליה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד