כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אבל במוזיקה החסידית

המפיק האגדי ר' שייע מנדלוביץ ז"ל הלך לעולמו

‏המפיק הגדול בהיסטוריה של המוזיקה החסידית, האיש שגילה את אברהם פריד, ניהל את מרדכי בן דוד והפיק את מופעי 'האסק', ר' שייע מנדלוביץ ז"ל נפטר לבית עולמו לאחר שנים של סבל. ר' שייע היה בעל לב ענק שהותיר חותם במוזיקה

המפיק האגדי ר' שייע מנדלוביץ ז"ל הלך לעולמו
ר' שייע מנדלוביץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הבוקר (שישי, ערב שבת קודש) הידיעה המעציבה על פטירתו של ר' שייע מנדלוביץ ז"ל מגדולי המפיקים במוזיקה החסידית, שהלך לעולמו בגיל 61. 

ר' שייע גדל בשכונת פלטבוש בברוקלין, כשהיה ילד למד בישיבת תורה תמימה. כניסתו לעולם המוזיקה הגיעה דרך רבו בכיתה ב', הרב אלי טייטלבוים ז"ל, שעמד בראש מקהלת "פרחי" המקורית. שייע הצטרף למקהלה, ולאחר מכן שר באלבומי שדי חמד.

שייע היה המפיק והיזם הראשון של מופע האסק הגדול, מלבד זאת הפיק את האלבומים הראשונים של אברהם פריד, והיה זה שלמעשה גילה את אברהם פריד, ולימים היה גם הפיק את מרדכי בן דוד והיה ידיד קרוב מאד שלו. 

ר' שייע היה כשירון מוזיקלי והלחין את השיר המפורסם סימן טוב של בעלזא מלבד עשרות אלבומים שעמד מאחורה. 

המפיק המוזיקלי יובל סטופל סיפר היום: "שייע ז"ל היה איש מקסים ובעל חוש מיוחד לזהות את הפוטנציאל הגלום בשירים ובזמרים. המוסיקה החסידית לדורותיה חייבת לו המון, אך גולת הכותרת של עשייתו, היא ללא ספק, גילויו של הנער המזמר אברהם פרידמן וחשיפתו לעולם שוחרי המוסיקה החסידית, בשם אברהם פריד. יהי זכרו ברוך". 

שייע סבל ממחלות ומצבים רפואיים בשנים האחרונות. הוא מעולם לא התלונן. כיוון שלא היה מסוגל ללכת בשנים האחרונות, חברים קרובים עשו לו בית כנסת בביתו שבו היו מניינים בכל שבת ויום טוב. תמיד היה לו חיוך ומילה טובה לכולם.

אך זה לא מנע ממנו אך לפני כשנה וחצי לעשות הפקת ענק, "60 שנה למוזיקה החסידית", בהשתתפות מרדכי בן דוד, אברהם פריד, פרחי מיאמי, יוסי גרין, הרב ברוך צ'ייט ושאר היוצרים המפורסמים במוזיקה החסידית.

עם פטירתו המוסיקה החסידית מאבדת סמל נוסף. לאחר פטירתם של ר' דדי גראוכר, ר' מיכאל שניצלר, ור' שרגי גשטטנר ז"ל. 

הוא אושפז והובא לבית החולים לאחרונה, ומצבו הידרדר עד לפטירתו לפנות בוקר ביום שישי.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד