כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חוששים מפלישה

דרום קוריאה וארה"ב תרגלו "מתקפת פתע בסגנון חמאס"

כוחות צבא של דרום קוריאה וארה"ב מבצעים תרגיל ל"מתקפת פתע בסגנון חמאס" מצפון קוריאה. הכוחות תרגלו תקיפות בסימולציה של תקיפה דומה לזו שבוצעה על ידי ארגון הטרור בעזה נגד ישראל

דרום קוריאה וארה"ב תרגלו "מתקפת פתע בסגנון חמאס"
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

כוחות דרום קוריאה וארה"ב ערכו בסוף השבוע תרגילים עם אש חיה כדי לחדד את יכולתם להגיב ל"תקיפות ארטילריה מפתיעות בסגנון חמאס" של צפון קוריאה, כך נמסר ביום שישי מצבא קוריאה הדרומית.

הכוחות השתמשו באש חיה באימונים מסוגים שונים. התרגילים מגיעים לאחר שהמתקפה של ארגון הטרור חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר העלתה חשש ביטחוני בדרום קוריאה, שחולקת את הגבול המבוצר ביותר בעולם עם היריבה צפון קוריאה.

מומחים אומרים כי תותחי ארטילריה ארוכי טווח של הצפון שפרוסים קדימה יכולים לירות כ-16,000 כדורים בשעה במקרה של עימות, מה שמהווה איום רציני על סיאול, שנמצאת כ-40-50 ק"מ מהגבול.

התרגילים נמשכו שלושה ימים, הם החלו ביום רביעי האחרון, וכללו 5,400 חיילים דרום קוריאנים וארה"ב, 300 מערכות ארטילריה ו-1,000 כלי רכב וחיל האוויר, כך לפי צבא קוריאה הדרומית.

בתגובה מדומה ל"התקפות ארטילריה מפתיעות של האויב בסגנון חמאס", התרגילים דימו תקיפות שנועדו "להסיר את מקורות הפרובוקציות הארטילריות ארוכות הטווח של האויב במועד מוקדם", מסר פיקוד המבצעים הקרקעי של דרום קוריאה בהצהרה.

מאז השנה שעברה, צפון קוריאה ביצעה יותר מ-100 ניסויי טילים, חלקם דימו התקפות גרעיניות על דרום קוריאה וארה"ב.

 

חמאס עזה צפון קוריאה דרום קוריאה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד