כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
לחץ מאסיבי

המשפחות מגייסות את העולם להחזרת החטופים

ציר דיפלומטי מסביב לעולם של מטה משפחות החטופים והנעדרים. ברזיל, וושינגטון, פורטוגל ופריז: בני המשפחות מגייסים את העולם להחזרת החטופים והנעדרים הביתה. הזירה הבינלאומית פעילה ללא הפסקה "יש סרטן בגוף הפוליטיקה שנקרא חמאס ויש להילחם בו"

המשפחות מגייסות את העולם להחזרת החטופים
כיכר החטופים והשבויים צילום: באדיבות המצלם

נציגי משפחות החטופים והנעדרים השוהים בימים אלה בארה"ב, הגיעו ביום חמישי האחרון לסבב פגישות בוושינגטון ונפגשו עם כ-12% מהסנאטורים במדינה. בכל הפגישות המשפחות קיבלו הבטחות שהמקרים של החטופים והנעדרים נמצאים בעדיפות עליונה עבורם. המשפחות פגשו את סנאטור צ׳אק שומר, שנחשב לסנאטור הדמוקרטי הבכיר ביותר.

ציר ארה"ב

סנאטור צ’אק שומר, מנהיג הרוב בסנאט: "כל הסנאט מגויס במשימה שהיא החשובה ביותר כיום וזה להחזיר את המשפחות שלכם הביתה עכשיו".

סנאטור טוד יאנג: "אנחנו כאן בקפיטול, רפובליקנים ודמוקרטים מאוחדים בעבודתנו עבור החזרת החטופים. נחלוק את כל המקורות שיש לנו עבורכם. אנסה לסייע, יש לי קשרים עם קטאר".

סנאטורית ג׳קי רוזן: "צריך להראות את הברוטליות הנוראית של חמאס לעולם ולספר את הסיפור עכשיו, זו ההגנה היחידה נגד כל מה שקורה בעולם. עכשיו. החמאס יציגו מה שהם רוצים ואנחנו נראה את האמת, את התמונות ואני לא רוצה שאנשים יסכלו לצד, חייבים לגרום להם להסתכל".

סנאטורית היילי סטיבנס: "תדעו שאני כאן בשבילכם, טרוריזם וחמאס לא יכולים להתקיים יותר".

חבר הקונגרס סטני הוייר: "יש סרטן בגוף הפוליטיקה שנקרא חמאס וצריך להילחם בו. אנחנו יודעים בארה״ב שאסור להשאיר אף אחד מאחור ואנחנו מתכוונים לזה! אסור להשאיר אף אחד מאחור".

חברי המשלחת קיימו מסיבת עיתונאים גדולה, אליה הוזמנו גם חברי קונגרס. להתפעל המשלחת הגיעו לא פחות מ-15 חברי קונגרס לעמוד יחד עם המשפחות, להביע סולידריות ולעודד אותן.

כמו כן, בערב התארחו בני משפחות החטופים אצל שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג ואשתו שירין ונפגשו עם מנהיגי הקהילות היהודיות על מנת לספר את סיפורם ולמצוא דרכים נוספות להחזיר את החטופים הביתה.

ציר ברזיל

נשיא ברזיל לולה דה סילבה למשפחות החטופים: "אני מחויב להמשיך לפעול לשחרר את כל החטופים, אני מנשק את לבבותיכם, וכאבא וסבא אני מבין מה עובר עליכם".

בפגישות זום שקיים אתמול נשיא ברזיל עם כמה מבני המשפחות הדגיש הנשיא כי הוא כבר שוחח עם נשיאי רוסיה, מצרים, צרפת וספרד, וכן עם שליטי קאטר והאמירויות. הוא הוסיף כי בכוונתו לשוחח עם עוד מנהיגים, ובהם ראשי ממשלות הודו ודרום אפריקה ועם כל מנהיג שיהיה מוכן להירתם ולסייע במאמץ המשותף לשחרור החטופים.

הוא גינה בתקיפות את המתקפה של החמאס על אוכלוסייה אזרחית והדגיש כי אין דבר שיכול להצדיק מעשים כאלה. אל הנשיא נילוו כמה ממקורביו בהם הסנטור היהודי ז'ק ווגנר והיועצת שלו קלרה אנט - חברי הקהילה היהודית בברזיל.

בדבריהם שיתפו בני המשפחות את נשיא ברזיל בפרטים המטלטלים של היום הנורא, השבת השחורה של ה 7.10. את בני משפחת טרופנוב, שנרצחו ונחטפו ייצגו זוג חברים שהדגישו כי מתוך תחושת ערבות הדדית נותרו לספר את סיפור המשפחה, משום שאין כרגע כאן מי שיעשה זאת.

הנשיא הברזילאי שנראה נרגש עד מאד אמר: "אני יכול לקרוא לכם אחי ואחיותי". הוא הדגיש את הצורך לחיות בשלום וכי בכוונתו לפעול לקדם את הנושא. בני המשפחות הודו לנשיא והביעו את תקוותם שמאבקו לשחרור בני המשפחות יקדם תוצאות חיוביות.

שגריר ברזיל בישראל הצטרף לאירוע ונוכח לצד משפחות החטופים והנעדרים במהלך האירוע הבין-יבשתי כולו. בתמונה: שגריר ברזיל עם בני המשפחות בעת המפגש עם נשיא ברזיל.

ציר פורטוגל

במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נערכה פגישה עם שגריר פורטוגל בישראל וסגניתו. "הפלשתינים ברצועת עזב הם בני-ערובה של החמאס מזה שנים רבות. לא ניתן להאשים את ישראל במאומה". כך אמר השגריר לסיכום פגישתו עם שמונה בני משפחות של נרצחים, חטופים ונעדרים.

בפתח הפגישה אמר השגריר כי הוא מצוי כעת במצב מורכב ומסובך. מצד אחד קיימת חובה לדאוג לישראלים חטופים המחזיקים בדרכונים פורטוגליים, ומאידך גם ברצועת עזה נמצאים שני תינוקות בעלי אזרחות פורטוגלית ואביהם, שכבר יצרו קשר עם השגרירות. "אנחנו לא מדברים עם חמאס", אמר השגריר, "איני סבור שיש מישהו שיכול כיום להשפיע על החמאס למעט הגורמים המחזיקים כיום ב"מושכות" שלהם. כאזרח פורטוגל אני מתייחס לנושא על בסיס העובדה, שבני אדם מותקפים ונרצחים רק משום שהם יהודים".

בקבוצת נציגי המשפחות השתתפו כמה בעלי אזרחות פורטוגלית. רז מטלון, שרק אתמול קבר שלושה מבני משפחתו בעוד שבן משפחה נוסף חטוף, ואחר מוגדר נעדר. "האזרחות הכפולה של יוסי החטוף נותנת לו תחושה שיש לו חבר שיכול לעזור", תמצת רז מטלון את ערכה של האזרחות הכפולה. אנחנו אמורים עכשיו לשבת שבעה, להתאבל, אבל אנחנו לא עושים זאת בגלל יוסי החטוף ואלי הנעדר. כל מה שאנחנו עושים עכשיו זה מאמץ ללכד את בני המשפחה הנותרים יחד, ולהתחיל מחדש. כשרוצים להשמיד אותנו, תשובתנו תמיד היא התעצמות וגדילה. אנחנו עוסקים בגידול ילדים ועצים".

שגריר פורטוגל, שהגיע לפגישה בלווית סגניתו, יואנה דה אראוז'ו, נפרד מהמשפחות במילות עידוד: "האחדות היא הנותנת לכם כוח".

ציר צרפת

הלחץ הבינלאומי של משפחות החטופים נמשך; משלחת משפחות החטופים והנעדרים נמצאת מהבוקר בפריז בסבב פגישות. המשלחת פגשה את מזכ"לית אונסקו, אודרי אזולאי, ראש הסנאט הצרפתי, ג'רארד לרצ'ר ובכירים מהאסיפה הכללית בראשם סילבאן מיילרד.

אופיר ויינברג מקיבוץ בארי, בת דודתו של איתי סבירסקי שנחטף לעזה, אמרה לכלי התקשורת הצרפתיים הרבים שהמתינו למשפחות בסיום הפגישות: "אין לי דרך להסביר מה עבר עלינו בשעות ההן כשהבנו שכל משפחתנו עומדת להירצח. אני מבקשת מכם, תצעקו את הצעקה שלנו, והחזירו את החטופים שמוחזקים על ידי ארגון טרור ובייסורים נוראיים. הזמן אוזל".

בין חברי המשלחת: מאי ושני ירושלמי, אחיותיה של עדן ירושלמי, חטופה מהמסיבה ברעים, אופיר ויינברג, בת דודתו של איתי סבירסקי, חטוף מקיבוץ בארי אשר הוריו נרצחו בטבח בקיבוץ, מורן בצר תייר, שבני משפחתה, יגב בוכשטב ורימון קרישט חטופים.

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד