ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"צעד מגונה"

דיווח: רוסיה ביקשה מחמאס - שחררו את אזרחינו החטופים

מוסא אבו מרזוק שלקח חלק במשלחת חמאס במוסקבה, טוען כי חמאס קיבל מרוסיה רשימת חטופים עם אזרחות רוסית שהיא מבקשת לשחרר. מרזוק טען: "אנחנו מחפשים אותם כדי לשחררם, רואים ברוסיה חברה קרובה"

תקיפה בעזה
תקיפה בעזה צילום: פייסבוק רשמי

בכיר החמאס מוסא אבו מרזוק שלקח חלק בביקור של מספר בכירים בחמאס בקרלמין בשבוע שעבר, טוען כי רוסיה ביקשה לשחרר את החטופים בעלי האזרחות הרוסית, כך לפי דיווחים רוסיים.

אבו מרזוק אמר אף לפי הדיווח שהארגון מחפש את השמונה שנושאים דרכון רוסי כדי לשחררם: "זה קשה, אבל אנחנו מחפשים, וברגע שנמצא אותם – נשחרר אותם".

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית 'נובוסטי' כי משלחת חמאס בראשות סגן ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, מוסא אבו מרזוק, הגיעה למוסקווה. דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכארובה אישרה את הדברים והגדירה את חמאס כ"תנועה פלסטינית".

במשרד החוץ הרוסי מסרו כי בשיחות עם אנשי חמאס נדון שחרור מיידי של החטופים בעלי האזרחות הזרה. בחמאס מסרו הודעה בה הם שיבחו את עמדתו של הנשיא פוטין ואת המאמצים הדיפלומטיים שמשקיעה מוסקווה בעניין המלחמה בעזה. על פי ההודעה, סגן שר החוץ הרוסי סקר את המאמצים הרוסיים להפסקת אש בעזה, פתיחת המעברים והכנסת סיוע הומניטרי.

משרד החוץ הישראלי הגיב: "‏ישראל רואה בהזמנת בכירי החמאס למוסקבה צעד מגונה הנותן רוח גבית לטרור ולגיטימציה למעשי הזוועות של מחבלי החמאס. אנחנו קוראים לממשלת רוסיה לגרש את מחבלי החמאס לאלתר".

חמאס עזה רוסיה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד