י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
תוכנית המצור

בנט מציג: כך ישראל תנצח את החמאס

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הציג את התוכנית שלו לניצחון, שעיקריה מצור על עזה, חניקת פעילי חמאס במנהרות, וכיבוש רצועת ביטחון בתוך עזה עד לכניעת חמאס, פירוז הרצועה ושחרור החטופים

בנט מציג: כך ישראל תנצח את החמאס
נפתלי בנט צילום: עמית שאבי, לע"מ

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הציג היום את תכנית המצור על עזה, שלשיטתו תנצח את החמאס. עיקרי התוכנית: מצור על עזה, חניקת פעילי חמאס במנהרות, וכיבוש רצועת ביטחון בתוך עזה עד לכניעת חמאס, פירוז הרצועה ושחרור החטופים. בנט אמר: "לא לפעול בדרך שחמאס מצפה שנפעל ואליה התכונן. לבצע תחבולה אסטרטגית".

הנחות המוצא של התוכנית הן כי "חמאס הכין משך 15 שנה מערכת מנהרות עצומה, מדינה תת-קרקעית, בדיוק כנגד כניסת כוחות ישראלים; כשחמאס ביצע את השבת השחורה הוא ציפה בדיוק לתגובה קרקעית סטייל ״עופרת יצוקה״ ושאר המבצעים; חמאס בונה על כך שניכנס לכל בונקר ולכל מנהרה בלחימה של פינצטה על מנת לגבות מאיתנו מחיר דמים יקר".

עוד לפני הנחות המוצא, איראן, חיזבאללה וחמאס מעוניינים שנשקיע כוחות רבים לעומק הרצועה כדי שיהיו לנו פחות כוחות פנויים למערכה נוספת, צפונית וגם יהודה ושומרון ועוד. חמאס רוצה שבמהלך הכניסה תהיה הסתבכות שלנו שתיאלץ אותנו לגרום נזק אגבי כבד של הרג ילדים עזתיים וכד, כך שהעולם יכפה עלינו לעצור; חמאס הרחיק מן הסתם נכסים רבים, כולל הנהגה ומפקדים לדרום הרצועה, והשאיר בצפון הרצועה פעילים פשוטים להתקוטט איתנו.

בנט הציג את תכנית המצור על חמאס בצפון עזה: "להפתיע ולא להיכנס לעומק הרצועה כפי שחמאס מצפה שנעשה, אלא להטיל מצור מוחלט על צפון הרצועה, לייבש ולחנוק את מחבלי החמאס במנהרות עד שייאלצו לצאת; ליצור רצועת ביטחון חדשה בעומק של 2 ק״מ לתוך שטח הרצועה לאורך כל הגבול שלנו, רצועה קבועה. זאת באמצעות הפעלת כוח אש עצום וכוחות קרקעיים, והנדסה. דמיינו דחפורים שפשוט משטחים את השטח".

המשך התוכנית: "להפעיל בלי הרף כוח אש על חמאס בכל רחבי הרצועה. ישראל עורכת סדרה מתמשכת של פעולות קרקע ממוקדות עם עוצמת אש עצומה, לפרק שכונה-שכונה מחמאס. אין צורך לצוד כל חמאסניק בתוך מחילה ומנהרה; תושבי עזה שוהים בחצי הדרומי של הרצועה או מחוץ לרצועה עד תום המלחמה: כשחמאס יתפרק מנשקו באופן חד צדדי וישחרר את כל בני הערובה. זאת, כמובן, ע״פ הדין הבינלאומי, כדי לשמור על חייהם. מדינות בעולם יכולות לקלוט את הפליטים—באופן זמני כמובן—עד לכניעת חמאס ולתום המלחמה. בין 6 חודשים ל5 שנים".

"בדרום הרצועה מאפשרים מסדרונות הומניטריים, ומאפשרים (אך לא נותנים בעצמנו): מים, אוכל, תרופות. זאת כנדרש ע״פ הדין הבינלאומי. לא מאפשרים לאף טיפת דלק להיכנס לרצועה כולה. בלי דלק אין מנהרות כי אין איוורור ואין תאורה. כל טיפה שנכנסת לרצועה עוברת לחמאס. דלק=לחימה. לכן אף לא טיפה. סבלנות אסטרטגית: לגרום לזמן החולף לפעול לטובתנו. יש לנו כל הזמן שבעולם. לאחר פעולות קרקעיות ראשוניות, יש לשחרר הביתה 250,000 מילואמניקים בהקדם, כדי לשחרר לחץ כלכלי-אזרחי, להחזיר את הכלכלה ואת החיים לסדרם. אסור לנו סתם להלחיץ את עצמנו באופן מלאכותי רק בגלל שגייסנו 350,000 אנשי מילואים".

המשך התוכנית: "כל מדינה בעולם שמביעה כאב על מצב הפליטים בדרום מוזמנת לארח באופן זמני פליטים (סקוטלנד, מצרים, טורקיה וכד). נמנעים ככל האפשר מנזק אגבי, אשר עלול לקטוע את הפעולה הישראלית לפני השגת הכניעה של חמאס".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד