ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"לא חיזקתי את חמאס"

נתניהו: "היה מחדל נורא, לא תישאר אבן שלא תיבדק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך לראשונה מתחילת המלחמה מסיבת עיתונאים והשיב באופן מפורט לשאלות. נתניהו: "אחרי המלחמה כולנו נצטרך לתת תשובות. זה כולל אותי". על עסקת שליט אמר: "יבוא יום ונדון גם בזה". השרים גלנט וגנץ השתתפו גם הם בסיבת העיתונאים. "אנו מנהלים דיונים ענייניים ומערכת יחסים טובה ומקצועית", אמר גלנט על יחסיו עם נתניהו

נתניהו: "היה מחדל נורא, לא תישאר אבן שלא תיבדק"
נתניהו, גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים צילום: מתוך הסרטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים במהלכה ענה במשך זמן רב לשאלות העיתונאים הנוגעות למלחמה ולמחדל הנורא שהוביל לטבח ביישובי עוטף עזה.

שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ השתתפו אף הם במסיבת העיתונאים. "זו מלחמת העצמאות השנייה של מדינת ישראל. אנו עומדים יחד איתנים, זו משימת חיי", אמר נתניהו.

על השאלה האם הוא מוכן לקחת במפורש אחריות לטבח והאם יקים ועדת חקירה אחרי המלחמה אמר: "אחרי המלחמה כולם יצטרכו לתת תשובות לשאלות קשות. זה כולל אותי. היה פה מחדל נורא. לא תישאר אבן על אבן שלא תיבדק".

נתניהו הבהיר: "לא רציתי לחזק את החמאס. ניהלתי נגדו שלוש מערכות שמנעו ממנו להתחזק עוד יותר. בדיעבד זה לא הספיק".

ראש הממשלה נשאל גם על הרפורמה המשפטית שהובילה לקרע בעם ואמר: "הרפורמה המשפטית לא על סדר היום". נתניהו הוסיף: "בשיא הוויכוח אמרתי שאויבינו טועים בנו ושסרבנות היא לא אופציה. אני גאה לומר שיש התגייסות של 130 אחוזים, 150 אחוזים ו200 אחוזים ביחידות מסוימות".

נתניהו נשאל גם על עסקת שליט ואמר: "היו בה דברים קשים. יבוא יום ונדון גם בזה". על השאלה האם הייתה מעורבות איראנית במתקפה של חמאס אמר: "לא יכול להגיד שאיראן הייתה שותפה במיקרו תכנון של המתקפה הזו".

ראש הממשלה אישר כי נעשים מאמצים לשחרר את החטופים ואמר: "דנו בשחרור כל האסירים תמורת כל החטופים. המגעים יימשכו גם תוך כדי הפעולה הקרקעית".

בפתח דבריו התייחס נתניהו להרחבת הפעולה הקרקעית ואמר: "אתמול בערב נכנסו כוחות קרקעיים שלנו בשערי עזה, בפתחו של מעוז הרשע. זהו השלב השני של המלחמה, שמטרותיה ברורות: השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס והחזרת החטופים הביתה".

נתניהו הבהיר: "קיבלנו את ההחלטה להרחבת הפעילות הקרקעית באופן שקול ומושכל, מתוך מחויבות להבטחת ביטחון המדינה. הלוחמים שלוחמים בשטח האויב יודעים שהעם והנהגת העם עומדים מאחוריהם".

לדבריו, "יש לנו צבא נהדר, גיבורים יהודים ולא-יהודים, חילונים ודתיים, שמאל וימין. כולם מאוחדים ברוח לחימה שלא ראיתי כמותה. הם נכונים להילחם בעוז ועוצמה נגד אויב שאין אכזר ממנו. הם רוצים להחזיר לפושעים על מעשיהם שעשו לאחינו ואחיותינו, לטובת האנושות כולה".

על הפגישה עם משפחות החטופים אמר ראש הממשלה: "ליבי נשבר. חזרתי ואמרתי להם שבכל שלב עד עכשיו ומעכשיו אנחנו נמצא כל אפשרות להחזיר את אחינו ואחיותנו החטופים. חטיפתם היא פשע נגד האנושות".

על האשמות הבינלאומיות ובראשן האשמה של נשיא טורקיה ארדואן אמר נתניהו: "אלו שמעזים להאשים את חיילינו בפשעי מלחמה הם חדורי צביעות ושקר, שאין בהם טיפת מוסר אחת. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם והוא עושה הכול כדי למנוע פגיעה בחפי פשע. לעומתנו, הציניות של האויב אינה יודעת גבול. הוא משתמש באזרחים כמגן אנושי, בבתי חולים כמפקדות וספקי דלק למלחמה שלו".

שר הביטחון יואב גלנט נשאל על היחסים שלו עם ראש הממשלה ואמר: "ראש הממשלה, השר גנץ, שרי הקבינט המדיני ושרי קבינט המלחמה, מנהלים דיונים ענייניים ומערכת יחסים טובה ומקצועית. אנחנו מאוחדים מאחורי מטרה אחת להביא לניצחון".

גלנט אמר בפתח דבריו: "אין רגע אחד שאינני חושב עליכם כשאני בא לשקול את הפעולה של הכוחות".

גלנט הוסיף: "ביממה האחרונה עברנו שלב, העוצמה של האש שנחתה על האויב היא כזו שהרעידה את האדמה ברצועת עזה, והיא שונה ממש שחווה החמאס מאז היווסדו. כוחות צה"ל מתמרנים באזורים רלוונטים ופוגעים בכוח חמאס מתחת לאדמה ומעליה, באוויר ובים. חמאס סופג מהלומות קשות שלא ידע כמותם".

שר הביטחון הבהיר: "יש לי אמון מוחלט ברמטכ"ל, בקציני ובמפקדי צה"ל, בלוחמים בכל זרועות הלחימה, בראש השב"כ ואנשיו ובראש המוסד ואנשיו. יחד, מערכת הביטחון תגיע להישג ואני בוטח שהאנשים הללו, מהלוחמים בשטח ועד לרמטכ"ל, יביאו אותנו לניצחון".

על סוגיית החטופים אמר גלנט: "אנחנו עושים כל מאמץ על מנת להשיב את החטופים אלינו. זו התמודדות עם מציאות שלא ידענו בעבר, ואנחנו נכונים לעשות כל שנדרש. זו איננה משימה משנית אלא בעלת חשיבות עליונה. אנחנו מתמודדים עם ארגון רצחני שרצח ילדים בכוונה תחילה, ששידר לבני משפחות את תמונות הרצח בזמן אמת. אל נשלה את עצמנו - הם לא מחפשים פתרונות הומניטריים, אלא להסיר מעצמם את לחץ המלחמה.

המאמץ להשיב את היקירים שלכם הוא חשוב עבורנו. ככל שתגבר עוצמת האש, וככל שנכה יותר קשה את חמאס, כך גדל הסיכוי שנביא אותם למצב שיגיעו לפתרונות שיאפשרנו לנו להגיע ליקיריכם", כך גלנט.

השר בני גנץ אמר בהצהרה: "החברה הישראלית חוותה אסון מהגדולים בתולדותיה, ובעקבותיו אנחנו עומדים ונלחמים יחד. נילחם כדי שמציאות בדרום תשתנה מהיסוד, כדי שאויבינו בכל החזיתות יבינו את המסר. במקביל, אנחנו עושים כל מאמץ להחזיר את כל השבויים בעזה הביתה. זו חובתנו המוסרית כמדינה, והמהלך הקרקעי, לצד המאמצים הנוספים יכול לקדם אותנו גם להשבתם הביתה של החטופים".

גנץ הוסיף: "כולנו, רה"מ, שר הביטחון וקבינט ניהול המלחמה לצד הקבינט המורחב וכל שדרת הפיקוד מבינים את גודל האחריות האדירה המונחת על כתפינו. אנחנו גם מרגישים את הכאב וציפיות אזרחי ישראל. נפגשתי אישית עם משפחות השבויים, ואני אעמיד את עצמי ברשותם בכל עת שאוכל אני מבטיח אין אמצעי שלא ננקוט בו כדי שישובו בנים ובנות לגבולם.

עלינו לזכור שמולנו ארגון חסר פני אנוש, שמשתמש בתינוקות ונשים כדי להגן על עצמו.הם מנסים לקרוע את החברה הישראלית והם ייכשלו. אנחנו נדאג במוקדם או במאוחר שכולם ישלמו את המחיר", כך גנץ.

 

בנימין נתניהו יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד