ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
על רקע הרחבת הפעילות

הפגנות ענק ברחבי העולם נגד ישראל: "תנו לעזה לחיות"

ברחבי העולם נערכו במהלך שבת הפגנות נגד ישראל בשל מלחמתה נגד ארגון הטרור חמאס. מאות מפגינים יהודים בניו יורק הסתערו על תחנת גרנד סנטרל; בלונדון אלפים צעדו לעבר דאונינג 10 בדרישה להפסקת האש בעזה

הפגנות ענק ברחבי העולם נגד ישראל: "תנו לעזה לחיות"
ארדואן נואם בפסגה צילום: דוברות נשיא טורקיה

מחאות נרחבות ברחבי העולם נגד ישראל: בשבת נערכה במרכז לונדון הפגנה בה דרשו אלפי פרו פלסטיניים מממשלת בריטניה לקרוא להפסקת אש, זאת בעקבות הרחבת הפעילות הקרקעית ברצועה.

הצעדה אורגנה על ידי "קמפיין הסולידריות של פלסטין", והיא הסתיימה מחוץ לבתי הפרלמנט, וחלפה בדרך על פני שחלפו על פני בית ראש הממשלה רישי סונאק ברחוב דאונינג 10.

אחת המפגינות אמרה: "מעצמות העל הפועלות לא עושות מספיק כרגע. זו הסיבה שאנחנו כאן: אנחנו קוראים להפסקת אש, קוראים לזכויות הפלסטינים, הזכות להתקיים, לחיות, זכויות האדם, כל הזכויות שלנו".

באיסטנבול ערכו התורכים עצרת תמיכה ענקית וחריגה בפלסטינים. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר בעצרת הענק כי ישראל היא "כובשת". עוד הוסיף: "אני חוזר ומדגיש שחמאס אינו ארגון טרור. ישראל מאוד נעלבה מזה. ישראל היא כובשת, אני מדבר ברור כי טורקיה לא חייבת לכם כלום".

בניו יורק הסתערו מאות מפגינים פרו פלסטיניים על תחנת הרכבת האייקונית של העיר, גרנד סנטרל, בה עוברים מאות אלפים מדי יום. המחאה אורגנה על ידי הארגון היהודי האנטי-ציוני "קול יהודי לשלום".

חמאס עזה ארצות הברית בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד