כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סידני: טרוריסט מחזיק בעשרות בני ערובה

טרוריסט חמוש השתלט עם בוקר על בית הקפה 'לינדט' במרכז העסקים בסידני שבאוסטרליה, ולכד עשרות בני ערובה • חמישה בני ערובה הצליחו להימלט; חלקם אולצו להציג את דגל הטרור של ארגונו הדומה לדאע"ש • המשטרה מקיפה את המקום בכוחות גדולים; נאסרו שידורים חיים מהזירה • מבנים קרובים נסרקו בחשד להטמנת מטענים

צילומסך מתוך ערוץ 7 באוסטרליה
צילומסך מתוך ערוץ 7 באוסטרליה

בשעות הבוקר (ב) המוקדמות באוסטרליה השתלט פעיל ג'יהאד חמוש על בית קפה "לינדט" בכיכר מרטין שבלב מרכז העסקים של סידני שבאוסטרליה ולכד במקום כמה עשרות בני ערובה, כחמישה בני ערובה הצליחה להימלט.

החוטף אילץ את בני הערובה להחזיק את הדגל של ארגון הטרור אליו הוא משתייך, המזכיר בצבעיו את זה של דאע"ש, לעיני מצלמות העיתונות בחוץ. עם זאת, המשטרה אסרה את השידורים החיים מהמקום, בשל החשש שהטרוריסטים עוקבים אחריהם והם יסכלו ניסיון לחלץ את בני הערובה בשלום.

בית הקפה ממוקם סמוך למשרדי ערוץ 7 האוסטרלי, שפונו מהמקום. סריקות נערכו במבנים נוספים בסביבה מחשש שהטרוריסטים הטמינו מטענים בחלקם. המשטרה מקיפה את המקום בכוחות גדולים.

עדי ראייה דיווחו, כי אדם חמוש נכנס לבית הקפה בערך בשעה 9:45 בבוקר. לפי אחד הדיווחים, החוטפים דרשו לשוחח עם ראש הממשלה האוסטרלי טוני אבוט.

אבוט כינס את הקבינט לישיבת חירום. "הצעתי לרשויות המקומיות את עזרת הממשלה. זה ללא ספק אירוע מדאיג מאוד, אבל אזרחינו צריכים להיות בטוחים שכוחות הביטחון שלנו מאומנים היטב ומצוידים, והם מגיבים לאירוע ביסודיות ובמקצועיות", הצהיר מיד עם היוודע האירוע.

ארגון הביטחון היהודי באוסטרליה ה-CSG פרסם הוראות מיוחדות בשל אירוע בני הערובה בסידני: "נעלו דלתות ובטלו אנשי החזקה שהיו מתוכננים להיום. בדקו כל משלוח דואר בזהירות ובטלו טיולים חיצוניים. התנהלו כרגיל אך הגבירו ערנות".

ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט הגיב כעת: "זהו יום קשה ומטריד, אוסטרליה התמודדה עם אתגרים בהצלחה והיא תתמודד גם עם האתגר הזה".

אבוט הוסיף והודה לכל המנהיגים הבינלאומיים שהתקשרו כדי להביע תמיכה.
אוסטרלה חטיפה מחבלים טרור פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד