ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
על רקע עליה בפשעי שנאה

גרמניה מנסה למנוע מאנטישמים לקבל אזרחות

על רקע עלייה בתקריות אנטישמיות גרמניה מנסה למנוע מאנטישמים לקבל אזרחות. בפגישה עם שגריר ישראל, שר הפנים הגרמני אומר שהצעת החוק החדשה תמנע מכל אלה שביצעו מעשים אנטי-יהודיים מלקבל אזרחות

גרמניה מנסה למנוע מאנטישמים לקבל אזרחות
כל בלון מייצג בן ערובה אחד צילום: שגרירות ישראל בברלין

גרמניה תנסה למנוע מלתת אזרחות לצמיתות מאנשים שביצעו מעשים אנטישמים, כך אמרה שרת הפנים של המדינה ננסי פאסר.

השר אמר כי החוק החדש שהונח על שולחן הפרלמנט הגרמני "יביא להדרה ברורה של אנטישמים", לאחר פגישה עם שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור.

גרמניה נמצאת במצב של זינוק בתקריות אנטישמיות על רקע מלחמת ישראל-חמאס המתמשכת, שרת הפנים פאסר אמרה כי מי שתומך בארגון הטרור "יועמדו לדין במלוא עוצמתו של החוק".

בעקבות המתקפה האכזרית של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר והכרזת מלחמה על ארגון הטרור חמאס בעזה, הגבירה המשטרה בגרמניה את האבטחה על מוסדות היהודיים.

בשבוע שעבר יותר מ-100 תאגידים גרמניים מובילים חברו יחד כדי להראות את תמיכתם בישראל ואת התנגדותם לאנטישמיות, וגינו את המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר.

במודעה בת עמוד שלם שפורסמה בעיתונים גדולים בגרמניה עם הכותרת "לעולם לא עוד עכשיו", גינו 106 החברות החתומות מטה, המייצגות את עיקר כלכלת המדינה המעסיקה מיליוני עובדים, את האנטישמיות ואת שנאת היהודים.

בתוך כך שגרירות ישראל יצאה בקריאה לשחרור החטופים. שגרירות ישראל בברלין, הקונגרס היהודי העולמי והקהילה הישראלית בברלין, הקימו מיצג להגברת המודעות ל-229 החטופים הנמצאים בשבי חמאס. כל בלון מייצג בן ערובה אחד ומצורף לו מודעה עם שם ותמונת החטופ/ה. המיצג מוצב בכיכר וויטנברגפלאץ. זאת, לאחר שמשפחות החטופים בעלי אזרחות גרמנית ביקרו בברלין בשבוע שעבר על מנת להגביר הלחץ לשחרור יקיריהם. בין היתר נפגשו עם הנשיא שטיינמאייר, יו"ר הבונסטאג וכן התראיינו רבות לתקשורת הגרמנית.

חמאס עזה גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד