י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"בניגוד לטענות השקריות"

הציוץ הלילי של ראש הממשלה שמעורר סערה

נתניהו מסיר את הכפפות ומפרסם הלילה ציוץ מסעיר שבו הוא מאשים את מערכת הביטחון שהעריכה בפניו פעם אחר פעם "שהחמאס מורתע ופניו להסדרה" וכי "בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס"

הציוץ הלילי של ראש הממשלה שמעורר סערה

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ הלילה בחשבון ה-X שלו: "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס. להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

את דבריו אי אפשר לפרש אחרת מלבד העובדה שהוא מגלגל אחריות לידי מערכת הביטחון שלדבריו, "העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה" וכי "בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס".

תגובת ראש הממשלה באה בעקבות שאלה של הכתב הצבאי דורון קדוש מגלי צה"ל במסיבת העיתונאים. נתניהו שחשש כי התשובה לא היתה מספיק ברורה, החליט לפרסם את הציוץ הנ"ל כדי לחדד את ההתנערות שלו מאחריות למתקפת הפתע.

קדוש כתב הלילה: "שאלתי את רה״מ על מסמכים שקיבל בחודשים שלפני המלחמה מראשי אמ"ן ושב"כ שמתריעים על סבירות גוברת למלחמה. נתניהו ענה לי: ״התיאור שלך איננו נכון״. בהמשך לשכתו מסרה ש״לא ניתנה התרעה על כוונות מלחמה מצד החמאס״.

הכתב הצבאי הוסיף וכתב: "התרעה כזו אכן לא ניתנה כידוע, אבל המסמכים שעליהם שאלתי - נשלחו גם נשלחו".

לצד זאת תגובות סוערות לאורך הלילה ברשתות החברתיות נגד נתניהו בעקבות הציוץ שמאשים את בהתנערות מאחריות והטלתה על זרועות הביטחון. אלה מהשמאל תוקפים קשות, טוענים שתוך כדי הלחימה הוא מתעסק בהצלת עורו מוועדת החקירה, מתייעץ עם עורכי דין לקראתה וקוראים לו להתפטר לאלתר בעקבות המחדל שהוביל להירצחם של מאות אזרחים וחטיפתם של 230 אחרים.

בנימין נתניהו חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד