כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

צפו: איגוד השוחטים יוצא לשביתה במילעוף והוד חפר

שיבושים ייתכנו באספקת עופות מן המפעלים, בעיקר למרכז • הסיבה: טענת השוחטים כי רצונה של ההנהלה לפטרם בניגוד להבנות שהושגו

כנס איגוד השוחטים בבני ברק השנה, צילום: עזריאל משה
כנס איגוד השוחטים בבני ברק השנה, צילום: עזריאל משה

הנהלת הוד חפר מגיבה, והשוחטים משיבים
מדוברות הנהלת הוד חפר נמסר בתגובה:

א. הטענות שמועלות בכתבה כלפי 'הוד חפר' אינן מדויקות וניתן לקבל את הרושם ש'מילעוף' ו'הוד חפר' חד הן ומה שקורה בחברה אחת נכון גם לגבי החברה השנייה. נבקשכם להעמיד עובדות על דיוקן - אין כל קשר בין שתי החברות, למעט העובדה ששתי החברות פעילות באותו ענף!

ב. הנהלת 'הוד חפר' איננה שבעת רצון מתפקודו של הקבלן שמעניק את שירותי שחיטה והשגחה למפעל. בשל כך, כבר לפני כחמישה חודשים הודיעה ההנהלה לקבלן על סיום עבודתו. יחד עם זאת, הנהלת המפעל מעריכה מאוד את עבודתם המסורה והנאמנה של השוחטים, הרבנים והמשגיחים ולכן היא ניהלה במקביל מו"מ עם ועד השוחטים, שעד כה, לצערנו, לא הניב תוצאות.

ג. עבודתם של עובדי הקבלן הישן מובטחת אצל הקבלן החדש. במסגרת המו"מ של ההנהלה עם הקבלן החדש, התחייב הקבלן לקלוט את כל העובדים שירצו להמשיך בעבודה ולכן אין שחר לטענה ש"עשרות יפוטרו".

ד. להנהלת 'הוד חפר' חשוב מאוד לשמור על זכויות וכבוד העובדים עבורה, גם אם הם עובדי קבלן. יתרה מזו, הנהלת המפעל דואגת לוודא שהקבלנים שמועסקים על ידה לא מקפחים את עובדיהם ושומרים על זכויותיהם.

איגוד השוחטים בחר להגיב לדברי הנהלת הוד חפר ומסר:

1. ראשית, המשא ומתן בין הנהלת הוד חפר לבין וועד העובדים הופסק באורח חד צדדי ע"י הנהלת המפעל לפני חמישה חודשים. הפגישה האחרונה התקיימה ב-1.7. ביום א' ה-7.12 קוימה סוף סוף סוף פגישה מחודשת בה נסוגה ההנהלה מהבנות שהושגו עימה (ראה בהמשך). אני סמוכים ובטוחים כי אילו היה המו"מ נמשך, ניתן היה לגשר על הפערים.

2.לעניין המשך העסקת העובדה- המציאות המביכה היא שהנהלת הוד חפר הודיע לעובדים בכתב, כי "רובם" יועסקו. משמע אין כל מחויבות להעסקת העובדים ומובן כי לא ברור מיהם אותם ברי מזל שיועסקו מחדש, ומהי מידת מחויבות החברה להעסקתם. (אשלח את המכתב)
3
. במהלך המו"מ הודיע החברה על כוונתה להעסיק בהעסקה ישירה את העובדים . לדאבוננו חזרה בה ההנהלה מהצהרה זו ואף הגדילה לעשות והחליפה את הקבלן, מהלך שכידוע מאפשר לקבלן החדש לקלוט עובדים חדש תחת הצוות הקיים.

4. אנו קוראים לחברת הוד חפר ולחבר האם שלה אמבר תנובה לחזור למשא ומתן ענייני לקליטתם הישירה של השוחטים והבודקים.

מהנהלת הוד חפר נמסר כי הם אינם מעוניינים לנהל משא ומתן עם השוחטים בתקשורת.
עוף שוחטים שביתה עיצומים כוחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד