ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
היום ה-23 למלחמה

אזעקות במרכז, בשרון ובשפלה; שיגורים מלבנון - צה"ל הגיב באש

'חרבות ברזל': צה"ל המשיך הלילה בתקיפות אינטנסיביות ברצועת עזה זאת ברקע הרחבת הפעילות הקרקעית בסוף השבוע. כלי תקשורת בסוריה: ישראל תקפה בדרום המדינה. ראש הממשלה נתניהו: "כל גורמי הביטחון העריכו שחמאס מורתע, לא קיבלתי שום התרעה". מתעדכן

אזעקות במרכז, בשרון ובשפלה; שיגורים מלבנון - צה"ל הגיב באש
מלחמת חרבות ברזל צילום: freepik

השבוע הרביעי למלחמה: ישראל נכנסת הבוקר (ראשון) ליום ה-23 של המלחמה נגד ארגון הטרור חמאס כאשר לאורך הלילה תקפו מטוסי הקרב של חיל האוויר באינטנסיביות ברצועת עזה, במקביל למטרות שהותקפו באמצעות ירי ארטילרי במסגרת הרחבת הפעילות הקרקעית בסוף השבוע.

בתוך כך, בסוריה דיווחו הלילה כי ישראל תקפה באזור קוניטרה שבדרום המדינה. במקביל, צה"ל פעל הלילה גם ביהודה ושומרון, וכוחות הנדסה ומג"ב הרסו את בית המחבל פעיל החמאס שביצע את פיגוע הירי בבקעת הירדן בו נרצחו לאה (לוסי) די ובנותיה מאיה וריני הי"ד.

במהלך הלילה לא נשמעו התרעות צבע אדום, אך בשעה 6:30 הופעלו התרעות ביישובי העוטף. 

מאז תחילת המלחמה, נרצחו ונפלו למעלה מ-1,400 ישראלים, זאת במקביל ל-230 משפחות שעודכנו כי יקיריהם נחטפו לרצועת עזה. יותר מ-5,000 פצועים פונו לבתי החולים מאז תחילת המלחמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה לסוגיית האחריות על הטבח בעוטף עזה וכתב: "בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס".

נתניהו הוסיף והאשים את ראש אמ"ן ואת ראש השב"כ וכתב: "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

עדכונים שוטפים:

14:59 - שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן, שוחח עם שר החוץ האיראני חסיין עבדלאהיאן, בנוגע להתפתחויות ברצועת עזה והצורך להביא להפסקת אש, לאור הסלמת הפעולות הצבאיות.

14:48 - התקשורת הלבנונית פרסמה תיעוד חדש של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בו הוא נראה כשהוא צועד מול קיר, עליו ישנו פוסטר עם סמל הארגון, זאת ברקע הלחימה בצפון.

14:44 - צבע אדום בעוטף.

14:42 - צבע אדום בעוטף.

14:40 - הג'יהאד האסלאמי: תיסיר אל-ע'וטי, בכיר בארגון הטרור, חוסל עם משפחתו - כתוצאה מתקיפת צה"ל ברפיח.

14:30 - צבע אדום מעוטף עזה.

14:01 - משרד רה"מ השעה ל-14 יום את ציפי נבון, מנהלת הלשכה של שרה נתניהו בעקבות כתב האישום.

13:59 - ‏מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי: "הדיווח של הסהר האדום הפלסטיני על הדרישה לפינוי בית החולים אל-קודס בעזה 'מאוד מדאיג'".

13:56 - חמאס אחרי מחיקת הציוץ של רה"מ נתניהו נגד ראשי מערכת הביטחון: "מראה את רמת ההלם והמהלומה החזקה שחטפו ראשי המדינה. מעמיק את השחיקה והמאבק הפנימי וחושף את הסדקים והמבוכה בממשלה ובישות השבירה".

13:46 - ח'אלד משעל בריאיון לתקשורת המצרית: "רוסיה הרוויחה מהמתקפה שלנו כי הסטנו את תשומת הלב של האמריקנים מהם ומאוקראינה. הרוסים אמרו לנו שהם ילמדו את המתקפה של ה-7 באוקטובר באקדמיות הצבאיות שלהם. בסין אמרו שזה מודל והם מתכננים לעשות בטיוואן את מה שעשינו ב-7 באוקטובר".

13:37 - ישראל החליטה לפתוח צינור מים שני לדרום הרצועה. בסה"כ יש 3 צינורות - 2 מהם פועלים. מדובר בהחלטה של קבינט המלחמה ומערכת הביטחון.

13:26 - אזעקה בעוטף.

13:10 - דובר צה"ל: זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטח פתוח, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

13:00 - גורם המעורה בפרטים מאשר: החל מהיום נראה יותר משאיות נכנסות לעזה. המטרה היא עד 100 משאיות. הגורם הדגישה שלא יהיה שינוי בתכולת המשאיות שנכנסות. (כאן)

12:43 -צה"ל מפזר מנשרים בעזה ובהם הנחיות לחמושים כיצד להיכנע כדי להציל את עצמם: 1. התפרק מנשקך. 2. הרם את ידיך. 3. אם יש באפשרותך נופף בסימן לבן. 4. פעל ע"פ הנחיות צה"ל. 5. אין צורך להביא עמך אוכל ומים. אנו נדאג לכך. המנשרים מגיעים לצד ההתקדמות הקרקעית ויש להם גם אפקט פסיכולוגי חדש אצל הפלסטינים (אבו עלי).

12:40 - גורם רשמי בחמאס אמר ל"פייננשל טיימס" כי הארגון "לא ציפה לתגובה כזו מאמריקה" לאחר הטבח ב-7 באוקטובר, והוסיף "מה שאנו רואים כעת הוא הכניסה של ארה"ב לקרב, ולזה לא ציפינו".

12:33 - אונר"א הודיעה כי אלפים פרצו למחסני הארגון בדרום הרצועה ולקחו קמח ומוצרים בסיסיים אחרים דוגמת מוצרי הגיינה. אחת מהפריצות נעשו למחסן בדיר אל-בלח בדרום הרצועה היכן שאוחסן סיוע הומניטרי שהגיע דרך מצרים במהלך המלחמה. "זהו סימן מדאיג שהסדר האזרחי מתחיל להישבר", נכתב בהודעת הארגון.

12:01 - אזעקות באזור השרון, גוש דן והשפלה. בראשון לציון דווח על נפילה ללא פגיעה ברכוש וללא נפגעים.

11:56 - במהלך הפעילות הקרקעית בצפון הרצועה: כוח צה"ל חיסל כ-20 מחבלים שיצאו ממנהרה.

11:45 - נשיא המדינה יצחק הרצוג ייפגש היום בשעה 16:00 עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים.

11:05 - ראש הממשלה נתניהו מתנצל: "טעיתי. הדברים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך".

11:00 - גורמים אמריקניים לניו יורק טיימס: ההחלטה המסתמנת של ישראל לדחות פלישה מלאה לרצועת עזה, ובמקום זאת לבצע מבצעים קרקעיים מצומצמים יותר, עולה בקנה אחד עם ההצעות ששר ההגנה האמריקני הציע לעמיתיו הישראלים לאחרונה.

10:32 - אזעקה בעוטף.

10:20 - עקב אירוע בטחוני, תושבי משגב עם מתבקשים להיכנס למרחבים המוגנים. הצירים ברכס רמים ואל הרכס סגורים לתנועה.

10:13 - דובר צה״ל: "הפעילות מהקרקע מורכבת וכוללת גם סיכונים, נעשה הכול להבטיח את בטחון כוחותינו מהאוויר, הים והיבשה. כל חולייה של חיזבאללה שתגיע למרחב הגדר - תחוסל. מסרב בזמן מלחמה להשיב על שאלות שנוגעות לציוץ של נתניהו".

10:07 - המטח לעוטף - נמשך.

09:59 - אזעקות נשמעות בעוטף.

09:45 - ראש הממשלה הפלסטיני אשתיה בריאיון לתקשורת הערבית: "אנחנו מתנגדים לפתרון חלקי של סוגיית הרצועה, ולכך שהאו"ם ינהל אותה. הפתרון חייב לכלול את כל השטחים הפלסטיניים ולהסתמך על החוק הבין-לאומי".

09:25 - ראש הממשלה מחק את הציוץ נגד ראשי מערכת הביטחון.

09:15 - לשכת נתניהו: "במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה״ל וגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה".

09:10 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "נתניהו חצה הלילה קו אדום. בזמן שלוחמי ומפקדי צה"ל לוחמים בגבורה נגד החמאס והחיזבאללה, הוא עוסק בנסיונות להפיל עליהם את האשמה במקום לתת להם גיבוי. הניסיונות לחמוק מאחריות ולהפיל את האשמה על מערכת הביטחון מחלישה את צה"ל בזמן שהוא נלחם באויבי ישראל. נתניהו חייב להתנצל על דבריו".

08:50 - גנץ נגד נתניהו: "חייב לחזור בו מאמירתו נגד ראשי אמ״ן והשב״כ ולחדול מהעיסוק בנושא".

08:40 - במהלך הלילה, קצין צה"ל נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה. הקצין והלוחם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

08:30 - צה"ל תקף מעל ל-450 מטרות טרור ביממה האחרונה; כוחות צה"ל ממשיכים בהרחבת הפעילות הקרקעית. בין המטרות שהותקפו היו מפקדות צבאיות, עמדות תצפית, עמדות ירי נ"ט של ארגון הטרור.

08:15 - יוסי כהן ראש המוסד לשעבר על השפעת הרחבת הפעילות הקרקעית על שחרור החטופים: "אנחנו לא יכולים להמתין בשקט להצעות לעסקאות מבלי שנכנסנו לרצועת עזה. אפשר וצריך לחסל את שלטון חמאס ובמקביל להיות פתוחים לתיווך לעסקאות עתידיות לשחרור החטופים".

08:00 - כוחות צה״ל הרסו הלילה במחנה הפליטים עסכר בשכם את דירתו של המחבל, פעיל חמאס, שביצע את פיגוע הירי בו נרצחו לאה (לוסי), מאיה ורינה די ז"ל בצומת חמרה בבקעת הירדן.

07:45 - יואב לימוד ב'ישראל היום': בכירים מעריכים כי מצב החירום הנוכחי יימשך כחודש, ואחריו העבודה והלימודים יתחדשו בהיקף מירבי.

07:30 - שרת ההגנה הצ'כית, יאנה צ'רנוצ'ובה: "לפני 3 שבועות בדיוק, חמאס רצח יותר מ-1400 ישראלים - ורק 14 מדינות, כולל שלנו, התבטאו בצורה ברורה ומובן נגד מתקפת טרור חסרת תקדים זו שבוצעה על ידי מחבלי חמאס, אני מתביישת באו"ם. לדעתי, לצ'כיה אין מקום בארגון שתומך בטרוריסטים ואינו מכבד את הזכות הבסיסית להגנה עצמית. בוא נצא".

7:20- כוחות הביטחון הרסו בשכם את בית המחבל שרצח את לאה, רינה ומאיה די הי"ד לפני כחצי שנה.

7:10- שר ההגנה הסעודי, הנסיך ח'אלד בן סלמאן, צפוי להיפגש מחר בוושינגטון עם בכירי ממשל אמריקנים זאת ברקע המלחמה בעזה. בין היתר ייפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ועם שר ההגנה לויד אוסטין ושר החוץ אנתוני בלינקן. 

7:00- ברקע הרחבת הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה: מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס לדיון ביום שני. 

 

מלחמת חרבות ברזל עזה יהודה ושומרון סוריה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד