כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
רה"מ נכנע ומחק

גנץ ולפיד נגד נתניהו: "חייב לחזור בו מאמירתו"

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ יצא נגד דבריו של ראש הממשלה וקרא לו לחזור בו מדבריו. לפיד: ״נתניהו חצה קו אדום ועליו לחזור בו מדבריו״ | אחרי הסערה, ראש הממשלה מחק את הציוץ נגד ראשי מערכת הביטחון

גנץ ולפיד נגד נתניהו: "חייב לחזור בו מאמירתו"
נתניהו, גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים צילום: מתוך הסרטון

עימות ראשון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו״ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ מאז הקמת ממשלת החירום. הרקע לעימות הוא הציוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהאשים את ראשי מערכת הביטחון בהם ראש אמ״ן וראש השב״כ בכך ש"העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה".

גנץ קרא לנתניהו לחזור בו מדבריו וכתב: ״הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה"ל – כולל הרמטכ״ל, ראש אמ"ן וראש השב"כ. כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת - פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו״.

גנץ הוסיף: ״ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא.

‏אמרתי אתמול שמשא כבד רובץ על כתפי ראשי זרועות הביטחון על שהיה ועל שיהיה, הבוקר, אני מבקש להדגיש - כולנו אתכם ומאחוריכם, החברה הישראלית כולה נושאת במשא. אל תביטו למעלה או לאחור - המשיכו במשימתכם. אוהב אתכם, מעריך אתכם ומגבה אתכם״, כך גנץ.

אחרי הסערה הרבה שהתעוררה ראש הממשלה אכן מחק את הציוץ נגד ראשי מערכת הביטחון. בסביבת נתניהו הגיבו לדברים ומסרו: ״במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה״ל וגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה״.

השר חילי טרופר ממפלגתו של גנץ כתב: ״בשעת חצות, כשהלוחמים והמפקדים שלנו בעזה או סביבה, מוטב להתפלל למענם ולגבות אותם. בוודאי לא להתחשבן איתם. סומכים עליכם, חיילי ומפקדי צה"ל והשב"כ״.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב: ״נתניהו חצה הלילה קו אדום. בזמן שלוחמי ומפקדי צה"ל לוחמים בגבורה נגד החמאס והחיזבאללה, הוא עוסק בנסיונות להפיל עליהם את האשמה במקום לתת להם גיבוי.

‏הנסיונות לחמוק מאחריות ולהפיל את האשמה על מערכת הביטחון מחלישה את צה"ל בזמן שהוא נלחם באויבי ישראל. נתניהו חייב להתנצל על דבריו״, כך לפיד.

מנגד, שר האוצר סמוטריץ׳ יצא להגנת נתניהו: "‏לא מחלישים את מפקדי צה"ל. לא מחלישים את ראש הממשלה. לא מחלישים את הציבור. מגלים אחריות, עין טובה, מוותרים, מגבים ומחזקים אחד את השני, גם כשטועים. רק יחד בעזרת השם ננצח".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "הבעיה אינה ההתרעה הנקודתית, אלא הקונספציה השגויה כולה. מדיניות ההכלה, ההרתעה המדומיינת, ורכישת השקט הזמני במחיר מופקע, הם אבות כל חטאת. אבל כל זה לא עכשיו. יהיה הרבה זמן אח״כ לחשבון נפש נוקב. כעת חיילנו, כולם יחד, נלחמים כתף אל כתף על הבית. רק באחדות ננצח!".

מלחמת חרבות ברזל בני גנץ בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד