כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אפס סובלנות"

מנצלים את המצב ומעלים לכם מחירים? זה הקנס למי שייתפס

משרד הכלכלה והתעשייה פרסם את תזכיר חוק הגנת הצרכן - חרבות ברזל: קנס של עד 138 אלף ₪ יוטל על מי שינצל את המצב ויעלה מחירים באופן לא הוגן

סופרמרקט/ אילוסטרציה
סופרמרקט/ אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90

המצב הביטחוני בישראל מייצר השפעה גם על המסחר בישראל, הן בשל עליה בביקושים מסיבות שונות והן בשל מחסור בכח אדם המשפיע על סוגיות לוגיסטיות שונות, בהן קצב מילוי מדפי רשתות המזון.

מודלים שונים בעולם נוצרו עקב מצבי חירום שונים כגון אסונות טבע, מגפות, אירועים מלחמתיים ועוד. מודלים אלו, הקיימים במגוון מדינות, בהן ארה"ב, נוצרו בשל חשש שחלק מהסוחרים ינצלו את הנסיבות באופן לא הוגן כדי לגבות או להעלות מחירים של מוצרים ושירותים שונים, ולפיכך במצבים אלו, יש צורך בהתערבות רגולטורית.

בהתאם, פרסם משרד הכלכלה והתעשייה, תזכיר חוק שמטרתו להילחם בצורה נחרצת ואפקטיבית נגד כל העלאת מחירים, שתהווה ניצול וסחר לא הוגן של מצב המלחמה, לרבות קנסות מינהליים כבדים של עד כ-138 אלף ₪. התייחסויות ניתן להגיש היום עד שעה 20:00.

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב אמר: "בהנחיית השר ברקת, אנחנו ממשיכים לנקוט במדיניות אפס סובלנות כנגד כל מי שינסה לנצל את המצב ואת מצוקת הצרכנים, כדי לגבות מחירים בלתי הגנים ובלתי סבירים, על כלל המוצרים במשק ועל שירותים חיוניים. זוהי חקיקת חירום מיוחדת המקנה למשרד הכלכלה והתעשייה יכולות אכיפה אפקטיבית על מי שינצל ניצול ציני של מצב החירום".

 

 

צרכנות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד