א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תומכי טרור

15 ימי מעצר נגזרו על 3 תושבי מוסקבה בגין שריפת דגל ישראל

בית משפט במוסקבה גזר 15 ימי מאסר על שלושה צעירים ששרפו את דגל ישראל ופרסמו סרטון על כך בווטסאפ. תוך מספר ימים מצאה המשטרה את כל המשתתפים בסרטון ועיכבה אותם. העצורים היו אזרחים רוסים בעלי שורשים אזרבייג'ניים

15 ימי מעצר נגזרו על 3 תושבי מוסקבה בגין שריפת דגל ישראל
שריפת הדגל צילום: צילום מסך

בית המשפט המחוזי שצ'רבינסקי במוסקבה גזר 15 ימי מאסר על שלושה צעירים ששרפו את דגל ישראל תוך שהם מתעדים את עצמם עושים זאת, ופרסמו את הסרטון בקבוצת וואטסאפ. המעצר והעונש דווחו באתר בית המשפט, כך דיווחה התקשורת המקומית.

העצורים הם בני 19 עד 21. נגד הצעירים הללו הוגש כתב אישום בגין הסתה לשנאה.

השריפה התרחשה ב-15 באוקטובר במוסקבה. לאחר שריפת הדגל, השלושה "דרכו על הדגל ברגליהם" ו"התנהגו באגרסיביות". שלושתם הודו באשמה ואמרו במשפט "שבדרך זו הם רצו להביע תמיכה בבני עמם".

ערוץ הטלגרם "זהירות, חדשות" פרסם סרטון שצולם על ידי אחד העצורים. בתיעוד נראה, צעיר שופך נוזל דליק על דגל ישראל ואז מצית אותו. ליד הלהבה ניצב צעיר נוסף, אוחז בדגלי פלסטין ואזרבייג'ן. בסרטון הם אמרו כי זה "לתמיכה בפלסטין מהעם האזרבייג'ני במוסקבה".

ברוסיה דווח, כי תוך מספר ימים מצאה המשטרה את כל המשתתפים בסרטון ועיכבה אותם. העצורים היו אזרחים רוסים בעלי שורשים אזרבייג'ניים, כולם התגוררו לאחרונה במוסקבה. הם הודו באשמה והסבירו שהם שרפו את הדגל כדי "להביע תמיכה באנשים שלהם". כל שלושת הגברים נעצרו למשך 15 ימים והואשמו בהסתה לשנאה אתנית.

בנוסף בעיר מחצ'קלה ברוסיה, בירת הרפובליקה של דאגסטן. כוחות הביטחון פיזרו הפגנה נגד ישראל, וחלק מהעצורים, צעירים בגיל צבא קיבלו זימונים ללשכת הגיוס להילחם באוקראינה.

 

רוסיה אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד