כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בשל המלחמה

מעסיקים בכל הארץ יקבלו פיצויים בגין שכר ששילמו לעובדים המפונים

רשות המסים פרסמה הודעה לציבור המעסיקים המבהירה כי מעסיקים בכלל חלקי הארץ יהיו רשאים לתבוע פיצוי בגין שכר ששילמו לעובדים שנעדרו ממקום העבודה מכיוון שפונו מביתם בהוראת כוחות הביטחון, בשל אירועי הלחימה האחרונים

מעסיקים בכל הארץ יקבלו פיצויים בגין שכר ששילמו לעובדים המפונים
סידור עבודה צילום: freepik

בעקבות המלחמה שפרצה והלחימה בסמוך לגבול רצועת עזה ובגבול הצפון, ניתנה הוראה לפינוי מאורגן של תושבים אלו על ידי מערכת הביטחון וזאת בהתאם לרשימות הישובים שפורטו בהחלטות הממשלה ובצו האלוף. לפיכך מודיעה היום (ראשון) רשות המסים כי מעסיק של עובד שהינו תושב של אחד מהישובים שפורטו בהחלטת הממשלה, שלא הגיע למקום עבודתו בשל הנסיבות הביטחוניות והמעסיק שילם את שכרו, יהיה זכאי לתבוע פיצויים בגין השכר ששולם לעובד בנסיבות הללו. לפי הוראות החוק, תקרת הפיצוי בגין השכר החודשי מוגבלת לשיעור של פעמיים וחצי השכר הממוצע במשק לפני קרות האירוע.

יודגש, כי לצורך קבלת הפיצוי אין מגבלה על מקום מושבו של המעסיק, כך שגם מעסיקים שאינם מצויים במסגרת האזורים שפונו יהיו זכאים לקבלת הפיצוי. לדוגמא- עובד המתגורר בישוב נחל עוז העובד בחברה שמקום מושבה בתל אביב, החברה תהיה זכאית לפיצויים בגין השכר ששילמה לעובד האמור במידה ולא הגיע לעבודה.

ניתן יהיה להגיש את הבקשות לפיצוי במסגרת מערכת ייעודית שתפתח ע"י רשות המיסים בתקופה הקרובה, שעל פתיחתה תינתן הודעה נפרדת בהמשך.

 

 

מלחמת חרבות ברזל תביעת פיצויים פיצוי כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד