כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

יש לכם ביטוח חיים למקרה מוות לפירעון הלוואת משכנתא? זה לא אומר שאתם לא צריכים גם ביטוח חיים נוסף

ביטוח חיים למשכנתא נועד לפירעון הלוואת המשכנתא לבנק במקרה שאחד הלווים הולך לעולמו. אולם, כידוע, במקרה של מוות, במיוחד כשמדובר במותו של המפרנס העיקרי במשפחה, עלול להתעורר קושי כלכלי גדול לא רק בנושא המשכנתא, אלא בכלל. ללא ביטוח חיים רגיל למקרה מוות בנוסף, המשפחה עלולה להישאר ללא הגנה כלכלית

יש לכם ביטוח חיים למקרה מוות לפירעון הלוואת משכנתא? זה לא אומר שאתם לא צריכים גם ביטוח חיים נוסף
ביטוח צילום: istockphoto

בתקופה האחרונה כולם מדברים על העלייה החדה שחלה בשנה האחרונה בהחזרי המשכנתא. בצדק, מה שכמובן מכביד על ההתנהלות הפיננסית שלהם. במקביל, חלה עלייה בהוצאות שוטפות אחרות בשל התייקרות מוצרי המזון, החשמל ועוד.

על ההתייקרויות הללו אמנם אין לנו שליטה, אבל בהחלט יש לנו לפחות אפשרות לנסות להפחית חלק מההוצאות שלנו. זה בדיוק הזמן לחפש סעיפי הוצאות קבועות ולבדוק אם אנחנו יכולים לשלם פחות.

דוגמה מצוינת כזו היא ביטוחי משכנתא. אמנם, אי אפשר פשוט לקום בוקר אחד ולהפסיק לשלם על ביטוחי משכנתא, שכן מדובר בתנאי לקבלת הלוואת המשכנתא מהבנק, אבל בהחלט אפשר ורצוי לעשות השוואת ביטוחי משכנתא – במיוחד אם רכשתם את פוליסת הביטוח מזמן.

ביטוח משכנתא – את מי הוא מכסה?

כאמור, ביטוח משכנתא, בניגוד לביטוח מקיף לרכב, הוא לא ביטוח שתוכלו לבחור לוותר עליו. כאשר אתם מעוניינים לקבל הלוואת משכנתא, הגוף המלווה דורש מכם ביטוח כדי שהוא עצמו לא יסתכן בכך שההלוואה לא תוחזר או שהמבנה (הדירה) יאבד מערכו בשל נזק שיגרם לו. לכן, ביטוחי משכנתא כוללים למעשה שתי פוליסות: ביטוח חיים למקרה מוות לפירעון הלוואת משכנתא וביטוח מבנה. את ביטוח החיים למשכנתא דורש הבנק כדי שאם, חלילה, אחד מהלווים ילך לעולמו, חברת הביטוח תישא בתשלום פירעון הלוואת המשכנתא. הפוליסה הזו אמנם באה לשרת בראש ובראשונה את הבנק, אבל כמובן שהלווים עצמם גם מרוויחים ממנה, שכן היא מאפשרת להם לישון בשקט גם במקרה של אסון מסוג זה.

את ביטוח המבנה דורש הבנק כדי שבמקרה שהמבנה יינזק משמעותית וערכו יירד באופן דרסטי, הבנק לא ייפגע מהדבר. ושוב, המטרה היא אמנם לבטח את הבנק, אבל המבוטחים מרוויחים כמובן מעצם העובדה שיש כיסוי במקרה של נזק למבנה.

למה חשוב שיהיה לכם ביטוח חיים?

עם זאת, בשני המקרים חשוב לזכור – רכישת ביטוח חיים למקרה מוות לפירעון הלוואת משכנתא, מאפשרת לכם להיות שקטים רק באופן חלקי. כך למשל, ביטוח חיים למשכנתא הוא לא תחליף לביטוח חיים רגיל למקרה מוות. בביטוח חיים רגיל אתם מממנים את המוטבים ואתם מבטיחים את עתידם של יקיריכם. בביטוח חיים למשכנתא, הבנק ממונה למוטב בלתי חוזר.

ביטוח חיים למשכנתא נועד לפירעון הלוואת המשכנתא לבנק במקרה שאחד הלווים הולך לעולמו. אולם, כידוע, במקרה של מוות, במיוחד כשמדובר במותו של המפרנס העיקרי במשפחה, עלול להתעורר קושי כלכלי גדול לא רק בנושא המשכנתא, אלא בכלל. ללא ביטוח חיים רגיל למקרה מוות בנוסף, המשפחה עלולה להישאר ללא הגנה כלכלית.

כשמדובר בביטוח דירה לצורך משכנתא, יש לזכור שהבנק מחייב רק רכישת ביטוח מבנה. כידוע, ביטוח דירה יכול לכלול גם ביטוח לתכולה וכן כיסויים נוספים. מדובר בכיסויים חשובים שגם אותם רצוי לרכוש. ביטוח המבנה אמנם מספק כיסוי במקרים רבים – אך הם לא קשורים לתכולת הדירה עצמה. אם למשל יש פריצה לדירה ותכשיטים יקרים ופריטים אחרים נגנבים, אין למבוטח כיסוי אם רכש רק ביטוח מבנה.

בשורה התחתונה, ביטוחי משכנתא הם ביטוחים חיוניים ואף הכרחיים, אך ביטוח חיים רגיל וגם ביטוח תכולה לדירה הם ביטוחים שלא כדאי לוותר עליהם כדי להשלים את התמונה.

המידע לעיל נועד לשמש כחומר רקע בלבד ואינו מפרט את כל ההוראות, התנאים והסייגים הכלולים בהוראות הדין ובפוליסות הרלוונטיות. בכל מקרה של סתירה בין המידע המופיע לעיל לבין הוראות הפוליסות הרלוונטיות ו/או הוראות הדין, הקבוע בהוראות הפוליסות הרלוונטיות ו/או בהוראות הדין גובר. אין במידע האמור כדי להוות ייעוץ, ביטוחי ו/או פנסיוני ו/או מיסויי ו/או אחר מכל מין וסוג שהוא, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם וקבוצת כלל ביטוח ופיננסים אינה אחראית על כל נזק שיגרם בגין הסתמכות על המידע המוצג לעיל. ט.ל.ח

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד