י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאנשים אין לאן ללכת

לפחות 17 נרצחים בטבח של חמאס - בדואים מהדרום

ערבים בדואים הותקפו גם הם על ידי חמאס בשמחת תורה, לפחות 17 מהם נרצחו. ברהט, המונה כ-80,000 תושבים, יש רק כ-10 מקלטים. בעקבות הפיגועים בדואים רבים איבדו את פרנסתם בחוות ישראליות שנבזזו

לפחות 17 נרצחים בטבח של חמאס - בדואים מהדרום
המפכ"ל ברהט צילום: דוברות המשטרה

לפחות 17 בני אדם שנרצחו בפיגועי חמאס היו בדואים מרהט וסביבתה. קורבן נוסף היה פראמדיק ערבי מצפון הארץ שהגיע לעבוד בפסטיבל המוזיקה שבו נטבחו 260 בני אדם.

בעקבות הפיגועים, בדואים רבים איבדו את פרנסתם בחוות ישראליות שנבזזו. "יש הרבה אנשים שסובלים", אמרה גב' זיאדנה מהפזורה הבדואית ל'ניו יורק טיימס'. "אנשים רבים מחוסרי עבודה, אנשים מפחדים".

כאשר חמאס יורה רקטות, לאנשים אין לאן ללכת, אמרה גב' זיאדנה. גגות האלומיניום ברובם של הבתים הבדואים הופכים לרסיסים קטלניים, אותם כינתה "סכינים". היא מספרת כי רקטות חמאס כבר הרגו כמה מבני קהילה בדואית אחת.

ד"ר יסמין אבו פרייחה, שגדלה בעיירה הבדואית תל שבע, סיפרה כי מיהרה לבית החולים שלה בבאר שבע בבוקר שמחת תורה כשהצוותים נאבקו לטפל במאות חולים באותו יום, כולל קורבנות שאיבדו גפיים ואחרים שנורו, כולל בדואים. הם טיפלו גם בילדים, קשישים וזרים.

חמאס לא פגע ישירות בבדואים, אבל "רקטות וכדורים אינם מפלים", אמרה ד"ר פרייחה. ברהט, עם אוכלוסייה של כ-80,000 תושבים, יש רק כ-10 מקלטים, כך אמר ראש העיר עטא אבו מדיעם, לתקשורת הישראלית.

באר שבע חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד