ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בצל המלחמה בישראל

אושר בוועדת שרים לחקיקה: חוק המאבק בטרור יורחב

ועדת השרים לחקיקה אישרה: חוק המאבק בטרור יורחב - מדינת ישראל תוכל להכריז על פעילי טרור יחידים. הוועדה אישרה גם את תיקון חוק איסור הלבנת הון בנושא העברת מידע למטה ללוחמה כלכלית בטרור

אושר בוועדת שרים לחקיקה: חוק המאבק בטרור יורחב
לוחמי חמאס צילום: Hassan Jedi/Flash90

ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) כי במסגרת המאבק בטרור והמלחמה נגד ארגון החמאס, יתוקן חוק המאבק בטרור, כך שיתאפשר לשר הביטחון להכריז על פעיל טרור. זאת, בשונה מהמצב הנוכחי בו ניתן להכריז רק על ארגוני טרור.

מטרתו העיקרית של התיקון, היא לפגוע בדרכי המימון של פעילי הטרור בארגונים השונים, ובארגון החמאס בפרט, המתבססות ברובן על חלפנות כספים של פעילי טרור ברחבי המזרח התיכון.

תיקון החוק יחזק את האמצעים המנהליים שניתן להפעיל נגד ארגוני הטרור ופעילי הטרור, ויאפשר סיכול יעיל יותר של ערוצי גיוס, מימון והעברת כספים למטרות טרור.

הטלת סנקציות פיננסיות על ארגוני טרור ופעילי טרור הוכחה כיעילה ואפקטיבית, כחלק מהמאבק של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון.

בנוסף, הוועדה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של שר המשפטים יריב לוין, לתיקון חוק איסור הלבנת הון בנושא העברת מידע למטה ללוחמה כלכלית בטרור.

מטרת החוק המוצע היא להגביר ולייעל מאבק הכלכלי בארגון הטרור חמאס, ולאפשר העברת מודיעין פיננסי ישירות מהרשות לאיסור הלבנת הון למטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור.

כיום המידע אינו מועבר במישרין למט"ל אלא באמצעות משטרת ישראל. העברת המודיעין הפיננסי במישרין ייעל את תהליכי העבודה, יגביר את אפקטיביות האכיפה ויאפשר סיכול מהיר של מימון טרור.

יריב לוין מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד